شناسهٔ خبر: 66655721 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

تبلیغات

۷ علت یخ زدن یخچال بدون برفک (از زبان تعمیرکاران یخچال کاری تی)

صاحب‌خبر -

یخ زدن مواد غذایی داخل یخچال فریزرهای قدیمی امری رایج است، اما مسئله قابل توجه این است که متوجه یخ زدن یخچال بدون برفک می‌شویم! یخچال فریزرهای جدید الجی، هیمالیا، امرسان، الکترواستیل، سامسونگ، اسنوا، یخساران و سایر برندها همگی مجهز به سیستم نوفراست (بدون برفک) هستند. وظیفه این سیستم جلوگیری از یخ زدن وسایل داخل یخچال است. اما با این وجود ممکن است باز هم یخچال برفک بزند!
گاهی اوقات دلیل برفک زدن یخچال بدون برفک خرابی قطعات داخلی یخچال نظیر المنت، سنسور دیفراست، دریچه دمپر و ... است در این صورت برای رفع مشکل، نیاز به تعویض قطعات یا به عبارتی تعمیر یخچال است، از این جهت شما می‌توانید برای پیدا کردن تعمیرکار یخچال متناسب با شهر و برند یخچال خود به صفحه تعمیر یخچال در سایت کاری تی https://kariti.ir/repairs/refrigerator/  مراجعه نمایید.
اما گاهی اوقات دلیل برفک زدن یخچال نوفراست عدم استفاده صحیح از یخچال فریزر می‌باشد، بنابراین در این مطب به بررسی کامل 7 علت یخ زدن یخچال می‌پردازیم.

نشانه‌های یخ زدن یخچال بدون برفک

یافتن علت یخ زدن یخچال زمانی مهم می‌شود که با علائم یخ زدن یخچال بدون برفک مواجه شده باشیم. معمولا علائمی نظیر یخ بستن مواد غذایی، وجود برفک بیش از اندازه در یخچال، وجود یخ در کف، داخل یا بالای یخچال و ... همگی می‌توانند حاکی از وجود خرابی یا نقص در عملکرد سیستم نوفراست باشند.
البته یخ زدن یخچال فریزر با نشانه‌های دیگری نظیر یخ زدن لوله مسی پشت یخچال فریزر هم مواجه است. با تمام تفسایر علائم دیگری هم در زمان یخ بستن یخچال وجود دارد. برای مثال ممکن است علاوه بر انجماد بیش از حد مواد غذایی، طعم و مزه خوراکی، میوه و سبزیجات هم تغییر پیدا کند. به این موارد حتما توجه کنید.

۷ علت یخ زدن یخچال بدون برفک (از زبان تعمیرکاران یخچال کاری تی)

اگرچه در پاره‌ای از مواقع می‌توان مشکل یخ زدن یخچال فریزر را برطرف نمود، اما اغلب اوقات عیب یابی و حل علت زیاد یخ زدن یخچال باید توسط تکنسین حرفه‌ای انجام شود. یک راه آسان و سریع برای سپردن تعمیرات یخچال فریزر به تعمیرکار حرفه‌ای مراجعه به سایت کاری تی https://kariti.ir  است. در این سایت شما بهترین تعمیرکاران یخچال فریزر در شهر خود را پیدا خواهید کرد.

7 علت یخ زدن یخچال فریزر بدون برفک (نوفراست)

در این قسمت به بررسی علت یخ زدن داخل یخچال بدون برفک می‌پردازیم. البته این موارد می‌توانند علت یخ زدن یخچال معمولی هم باشند.

۷ علت یخ زدن یخچال بدون برفک (از زبان تعمیرکاران یخچال کاری تی)

چه از یخچال فریزر قدیمی استفاده می‌کنید، چه یخچال فریزر مجهز به نوفراست، به احتمال زیاد علت یخ زدن یخچال تان در لیست زیر پیدا شود:

  1. خرابی المنت یا هیتر
  2. خرابی سنسور دیفراست
  3. معیوب بودن دریچه دمپر
  4. نشت گاز مبرد
  5. باز و بسته شدن مکرر درب یخچال
  6. خرابی برد الکترونیکی
  7. خرابی ترموستات

در ادامه 7 دلیل برفک زدن یخچال بدون برفک را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

 

خرابی المنت یا هیتر؛ علت یخ زدن یخچال

هیتر یا همان المنت یک قطعه کلیدی در سیستم نوفراست است. این قطعه وظیفه دارد با انتقال گرما به برفک آن را تبخیر کند. سپس بخار تشکیل شده ناشی از تبخیر برفک از یخچال خارج می‌شود. بنابراین اگر هیتر خراب شود، اصلا فرایند برفک زدایی آغاز نخواهد شد، در نتیجه یخچال یخ می‌زند.

خرابی سنسور دیفراست؛ دلیل یخ زدن یخچال بدون برفک

سنسور دیفراست نیز وظیفه دارد دمای یخچال فریزر را به برد الکترونیکی اعلام کند. تنها در این صورت دمای یخچال توسط برد به درستی تنظیم خواهد شد. در نتیجه خرابی سنسور منجر به عدم تشخیص دمای دقیق یخچال توسط برد می‌شود. نتیجه این اتفاق چیزی جز یخ زدن یخچال بدون برفک نخواهد بود.

معیوب بودن دریچه دمپر؛ مسبب برفک زدن یخچال فریزر

گاهی اوقات علت یخ زدن داخل یخچال فریزر خرابی دمپر ورودی است؛ دمپر ورودی وظیفه کنترل جریان ورود هوای سرد به داخل یخچال فریزر را برعهده دارد. واضح است هرگونه نقص یا خرابی در دمپر ورودی باعث سرمای بیش از حد یخچال فریزر خواهد شد.

نشت گاز مبرد؛ علت یخ زدن لوله مسی پشت یخچال فریزر

جالب است بدانید در اغلب اوقات نشت گاز باعث گرم شدن دمای داخلی یخچال فریزر می‌شود، اما همزمان با این موضوع ممکن است لوله مسی پشت یخچال فریزر یخ ببندد. بنابراین در صورت مشاهده یخ بستن لوله مسی پشت یخچال، خصوصا اگر یخچال به خوبی مواد غذایی را سرد نمی‌کند، باید به فکر برطرف کردن نشتی گاز باشید.

باز و بسته شدن مکرر درب یخچال؛ علت یخ زدن یخچال

شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما باز کردن پی در پی درب یخچال فریزر می‌تواند سبب برفک زدن یخچال بدون برفک باشد. زمانی که شما دائما یخچال فریزر را باز و بسته می‌کنید، سرمای هوا هدر می‌رود، در نتیجه موتور یخچال برای جبران سرمای کافی دائما کار می‌کند! این موضوع در نهایت باعث افزایش بیش از حد سرما و یخ زدن یخچال خواهد شد.

خرابی برد الکترونیکی؛ عامل یخ زدن یخچال بدون برفک

خرابی سنسور دیفراست باعث می‌شود دمای واقعی دستگاه به درستی به برد ارسال نشود. همین جمله نقش کلیدی برد در عملکرد یخچال فریزر را نشان می‌دهد. بنابراین می‌توان ادعا کرد خرابی برد الکترونیکی علت یخ زدن یخچال است.

خرابی ترموستات؛ دلیل برفک زدن یخچال نوفراست

وظیفه اصلی ترموستات کنترل دمای داخل یخچال است. به عنوان مثال با افزایش دما این قطعه به کمپرسور و فن یخچال دستور می‌دهد دمای دستگاه را کاهش دهد. نقص در ترموستات عامل دیگری از یخ بستن یخچال فریزر است.

از دیگر دلایل برفک زدن داخل یخچال بدون برفک

دلایلی که در بالا مطرح شد، شایع‌ترین دلایل یخ بستن یخچال فریزر نوفراست بود. اما دلیل برفک زدن یخچال نوفراست به این موارد محدود نیست. دلایلی نظیر خرابی لاستیک دور درب یخچال، خرابی برد کنترل دما، نقص در ترمیستور، کثیف شدن کویل‌ها و ... همه و همه می‌توانند باعث یخ زدن یحچال فریزر یخچال شوند.

۷ علت یخ زدن یخچال بدون برفک (از زبان تعمیرکاران یخچال کاری تی)

شاید برای شما کمی عجیب باشد، اما در بسیاری از مواقع علت سرمای بیش از حد یخچال عدم تنظیم دما است. موضوعی که بسیاری از کاربران به آن توجه نمی‌کنند. بنابراین ابتدا از تنظیم بودن دمای یخچال فریزر اطمینان حاصل نمایید.

برفک زدن داخل یخچال فریزر در همه برندها!

بسیاری از افراد به محض اینکه با موضوعی در رابطه با علت یخ زدن یخچال الجی یا دلیل یخ بستن یخچال سامسونگ روبرو می‌شوند، تعجب می‌کنند! این باور کاملا اشتباه است. یخ زدن یخچال بدون برفک در تمامی برندها اعم از بوش، الجی، هیمالیا، امرسان، الکترواستیل، سامسونگ، اسنوا، یخساران، دوو و ... اتفاق می‌افتد. منتهی سرد شدن بیش از حد یخچال در برخی از برندها نظیر سامسونگ و الجی کمتر مشاهده می‌شود.
شما باید برای حل مشکل برفک زدن یخچال فریزر از تعمیرکار حرفه ای همان برند کمک بگیرید.

نحوه ازبین بردن برفک داخل یخچال بدون برفک

در اغلب اوقات با حذف دلیل برفک زدن یخچال بدون برفک، مشکل یخ زدن یخچال فریزر برطرف می‌شود. در این مواقع کافی است علت را شناسایی و برای حل مشکل دست به کار شوید؛ به مرور یخ یخچال فریزر از بین می‌رود. اما گاهی اوقات پاکسازی یخ یخچال، ولو با حذف مشکل، کار ساده‌ای نخواهد بود.
در این مواقع باید یخچال را از برق بکشید، سپس اجازه دهید تا یخ‌ها ذوب شوند. ترفندهایی برای برفک زدایی وجود دارد؛ برای مثال بسیاری از افراد از سشوار یا پنکه برای این کار استفاده می‌کنند. به هیچ وجه اینکار را نکنید. به جای این ترفندها می‌توانید روی یخ‌ها آب داغ بریزید.

نکات مهم جهت جلوگیری از برفک زدن یخچال

حالا که با علت یخ زدن یخچال آشنا شدید، ترفند جلوگیری از برفک زدن یخچال به شما کمک زیادی خواهد کرد:

  • دمای یخچال را همیشه در بهترین حالت تنظیم کنید.
  • از باز و بسته کردن مکرر درب یخچال خودداری کنید.
  • مواد غذایی داغ را داخل یخچال نگذارید.
  • میوه، سبزیجات و مواد غذایی مرطوب و خیس را در یخچال نگذارید.
  • مسیر تهویه هوای یخچال را با مواد غذایی مسدود نکنید.

آیا یخ زدن داخل یخچال قدیمی طبیعی است؟

بله طبیعی است؛ یخ زدن یخچال بدون برفک با وجود سیستم پیشرفته نوفراست همچنان پابرجا است. بنابراین یخ زدن یخچال فریزرهای قدیمی و معمولی نه تنها عجیب نیست، بلکه کاملا طبیعی و شایع است.

نکته مهم قبل از رفع دلیل برفک زدن یخچال نوفراست

در اغلب اوقات شما برای پیدا کردن علت یخ زدن یخچال باید از تکنسین حرفه‌ای کمک بگیرید. اما حواستان باشد اگر یخچالتان گارانتی داشته باشد، باید با نمایندگی مربوطه تماس بگیرید. نمایندگی موظف است تا پایان مدت گارانتی به شما خدمت رسانی کند. شما می‌توانید از نمایندگی مربوطه بخواهید علت یخ بستن یخچال را برطرف نماید.

تماس با یک تعمیرکار مجرب جهت رفع علت یخ زدن یخچال (نوفراست)

یخ زدن یخچال بدون برفک اصلا عجیب نیست. در این صفحه به بررسی هفت دلیل برفک زدن یخچال نوفراست پرداختیم. از آنجا که در اغلب اوقات دلیل برفک زدن یخچال بدون برفک پیچیده و مبهم است، احتمالا نیاز باشد تا تعمیر این مشکل را به یک تعمیرکار حرفه‌ا‌ی و مجرب بسپارید.
شما می‌توانید با ورود به سایت کاری‌تی یک تعمیرکار حرفه‌ای جهت حل مشکل یخ بستن یخچال فریزر پیدا کنید. پیشنهاد می‌کنیم، همین الان برای تعمیر سرمای بیش از حد یخچال فریزر خود از تعمیرکاران فعال در سایت کاری تی کمک بگیرید.

نظر شما