شناسهٔ خبر: 66653027 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

تویوتا لندکروزر تک-6 ، غول شش چرخ ژاپنی برای کاربردهای نظامی

صاحب‌خبر -

کمپانی آرمورمکس با اعمال تغییراتی در لندکروزر سری 79، از محصولی جدید و خاص به نام تویوتا لندکروزر تک-6 برای نیروهای ویژه فرانسه رونمایی کرده است.

شرکت آرمورمکس دیفنس مستقر در آفریقای جنوبی، اخیرا از نسخه‌ای شدیدا ارتقا یافته و مجهز از لندکروزر سری 79 با نام تویوتا لندکروزر تک-6 رونمایی کرده که به واقع مجهزترین لندکروزر سری 79 جهان با کاربری‌های متعدد شخصی و نظامی محسوب می‌شود. در این مطلب از اخبار خودرو سایت گجت نیوز، به معرفی این خودرو قدرتمند می‌پردازیم.

مشخصات، قابلیت‌ها و امکانات تویوتا لندکروزر تک-6

آرمورمکس، این خودرو لندکروز خاص را در درجه اول با هدف عرضه برای نیروهای ویژه فرانسه طراحی کرد؛ چرا که نیروهای ویژه این کشور به‌دنبال خودرویی با حداکثر کارایی در شرایط سخت بودند.

لندکروزر تک-6 لندکروزر تک-6

تویوتا لندکروزر تک-6 دقیقا همان چیزی است که نیروهای ویژه فرانسه به‌دنبال آن هستند و به‌گفته آرمورمکس، این خودرو توانایی بارها عبور و مرور در مسیرهای دشوار را دارد و در تمامی تست‌هایی که روی آن انجام شده، هیچ نقص فنی و مکانیکی بروز نداده است.

برای تولید این خودرو، آرمور مکس نسخه استاندارد لندکروزر سری 79 مجهز به پیشرانه شش سیلندر 4.2 لیتری یا هشت سیلندر 4.5 لیتری را انتخاب کرده و با افزایش طول شاسی، امکان افزودن اکسل سوم و جعبه انتقال دوم را فراهم کرده است. با این کار، امکان انتقال قدرت موتور به اکسل سوم نیز فراهم می‌شود.

لندکروزر تک-6 لندکروزر تک-6

از سویی، آرمورمکس در این خودرو از شفت‌های سه‌تکه سفارشی و قطعات هوی دیوتی دانا استفاده کرده و فنرهای تخت استاندارد نیز اگرچه همچنان حفظ شده، اما کیت افزایش ارتفاع در حد چند میلی‌متر مشخص است.

دیگر ویژگی کلیدی تویوتا لندکروزر تک-6، گیربکس خاص آن است. اگرچه کمپانی سازنده ابتدا قصد استفاده از یک گیربکس دستی را در این نسخه داشت، اما در نهایت تصمیم به استفاده از یک گیربکس اتوماتیک برای این خودرو گرفت. گیربکس نهایی هم البته یک گیربکس معمولی نیست و با همکاری و تاییدیه ZF، به‌طور انحصاری برای تک 6 ساخته شده است.

لندکروزر تک-6 لندکروزر تک-6

گیربکس 8 سرعته تک 6 برای استفاده در بدترین شرایط طراحی شده و ضمن برخورداری از یک سیستم خنک‌کننده سفارشی، قادر به تحمل 1000 نیوتن‌متر گشتاور است. آرمورمکس این خودرو را به ترمزهایی ارتقا یافته مجهز کرده تا از عهده توقف این خودرو سنگین برآیند.

این مدل لندکروزر را می‌توانید با سطح حفاظت B6 سفارش دهید تا در برابر گلوله نیز مقاوم باشد. همچنین تک 6 را می‌توان با تانک‌های آب، سیستم آتش‌خاموش‌کن، دو لاستیک زاپاس و قابلیت حمل 28 نفر سفارش داد.

در بخش مخزن سوخت نیز گزینه‌های متفاوتی در دسترس خریداران وجود دارد که شامل امکان سفارش تک 6 با دو تانک سوخت 210 و 90 لیتری است که شعاع حرکتی خودرو را به 2000 کیلومتر می‌رسانند. از سویی، نسخه دو کابین خودرو را می‌توان با مخزن سوختی با ظرفیت 560 لیتر سفارش داد. برای نسخه تک کابین نیز یک باک سوخت 610 لیتری نیز قابل سفارش است.

آرمورمکس مدعی است، خودرویی که ساخته در بحث حمل‌ونقل از بسیاری از وانت‌های 4 تنی فول‌سایز بازار، برتر است و در تست‌های متنوعی که روی آن انجام شده نیز در شرایط مختلف آب‌وهوایی آفریقا و اروپا سربلند بیرون آمده است.

لندکروزر تک-6 لندکروزر تک-6

با این وصف و با توجه به مشخصات و قابلیت‌های تک 6، چندان عجیب نیست که قیمت بالایی برای این خودرو تعیین شده باشد. قیمت لندکروزر تک 6 در نسخه پایه 81500 دلار تعیین شده است و افزودن آپشن‌ها و امکاناتی مانند قابلیت ضد گلوله یا دیگر موارد نیز تا حدود 68 هزار دلار آب می‌خورد. در ادامه و در جدول زیر، برخی از مهم‌ترین مشخصات فنی تویوتا لندکروزر تک-6 را می‌بینید:

طول (میلی‌متر) ۵۹۹۵
عرض (میلی‌متر) ۱۸۷۰
ارتفاع (میلی‌متر) ۲۰۱۵
ارتفاع از سطح زمین- زیر دیفرانسیل (میلی‌متر) ۲۶۵
ارتفاع از سطح زمین – شاسی (میلی‌متر) ۳۵۰
زاویه حمله (درجه) ۴۰
زاویه فرار (درجه) ۳۸
زاویه شکست (درجه) ۱۵
وزن خودرو (کیلوگرم) ۷۰۰۰
ظرفیت حمل بار- تک کابین (کیلوگرم) ۴۰۵۰
ظرفیت حمل بار- دو کابین (کیلوگرم) ۳۹۲۰
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)
۱۶۰
پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۵ لیتری توربودیزل تویوتا
قدرت- گیربکس ۵ سرعته دستی (اسب بخار) ۲۰۲
قدرت – گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک (اسب بخار) ۲۵۷

همچنین بخوانید:
نگاهی به تمام نسل های تویوتا لندکروزر؛ از بدترین تا بهترین نسل جدید تویوتا لندکروزر سری ۷۰ با همان ظاهر دوست داشتنی معرفی شد این نسخه ویژه تویوتا لندکروزر جدید آفرودبازها را شیفته خود می‌کند تویوتا لندکروزر هم برقی می‌شود؛ حضرت ژاپنی با قوای الکتریکی در راه است

نظر شما