شناسهٔ خبر: 66650026 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

فرصت امتحان ترمیم نمره یک بار و در خرداد است

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: دانش آموزان یک بار فرصت امتحان ترمیم آن هم در خرداد همزمان با برگزاری امتحانات پایان سال را بیشتر نخواهند داشت.

صاحب‌خبر -

عبدالرسول پورعباس٬ رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: سازمان سنجش درگاه سامانه اش را با هدف تایید دانش آموزان به عنوان داوطلب آزمون سراسری باز کرده تا دانش آموزان به سمت امتحان ترمیم برای کسب نمره جهت سوابق تحصیلی در آزمون هدایت شوند.

وی تاکید کرد: دانش آموزان یک بار فرصت امتحان ترمیم دارند؛ آن هم در خرداد همزمان با برگزاری امتحانات پایان سال خواهد بود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: آزمون سراسری امسال یکی از بی نظیرترین ها از نظر کیفیت سوالات، حوزه های امتحانی و امنیت بوده است. ۲۵ نفر از افراد تجهیزات تقلب را به جلسه ازمون آورده بودند که همگی شناسایی شده و در اختیار پلیس قرار داده شده اند.

وی افزود: آزمون با کیفیت بالایی در سراسر کشور برگزار شد. برای اولین بار در تمام حوزه های امتحانی کشیک اورژانس و آتش‌نشانی را داشتیم.

رئیس سازمان سنجش بیان کرد: ترمیم معدل ویژه داوطلبان آزمون سراسری بر عهده و از وظایف وزارت آموزش و پرورش است و سازمان سنجش مسیر سنجش و سیستم های الکترونیکی را در راستای کمک به این وزارتخانه، در اختیار آموزش و پرورش قرار داده است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره متخلفان در آزمون سراسری گفت: این افراد به هیات‌های بدوی و هیات های تجدید نظر ارجاع می‌شوند و معمولا برای این داوطلبان محرومیت کمتر از ۵ سال نداریم. 

خبرنگار: حمید جنیدی

نظر شما