شناسهٔ خبر: 66648962 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

شویگو مسئول نظارت بر همکاری‌های نظامی-فنی روسیه شد

سخنگوی کاخ کرملین به خبرنگاران گفت: سرگئی شویگو، دبیر شورای امنیت ملی بر همکاری‌های نظامی-فنی سرویس فدرال نظارت خواهد کرد. سخنگوی کاخ کرملین به خبرنگاران گفت: سرگئی شویگو، دبیر شورای امنیت ملی بر همکاری‌های نظامی-فنی سرویس فدرال نظارت خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری برنا،  سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که سرگئی شویگو، دبیر شورای امنیت ملی روسیه بر همکاری‌های نظامی-فنی این کشور نظارت خواهد کرد.

سخنگوی کاخ کرملین به خبرنگاران گفت: سرگئی شویگو، دبیر شورای امنیت ملی بر همکاری‌های نظامی-فنی سرویس فدرال نظارت خواهد کرد. او به طور مستقیم رئیس این سرویس نخواهد شد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه که در اوایل سال جاری میلادی با ۸۷.۲۸ درصد آرا برای بار پنجم به عنوان رئیس‌جمهور روسیه انتخاب شد و قرار است به مدت شش سال تا ۲۰۳۰ رئیس جمهور باشد، از روز یکشنبه شروع به تغییراتی در دولت خود کرده و بدین ترتیب برخی از وزرا تغییر یافته و یا جابه‌جا شده‌اند.

پوتین طی حکمی، سرگئی شویگو، وزیر دفاع پیشین این کشور را به عنوان دبیر شورای امنیت ملی روسیه منصوب و نیکلای پاتروشف، دبیر پیشین این شورا را برای انتقال به پستی دیگر از سمت دبیری شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه برکنار کرد.

رئیس‌جمهور روسیه پیشتر اعلام کرده بود که این بار معاون اول سابق نخست‌وزیر روسیه را برای سمت وزیر دفاع منصوب خواهد کرد. در نتیجه به دنبال این فرمان، «آندری بلوسوف» به عنوان وزیر دفاع روسیه منصوب شد.

اما منصوب شدن اقتصاددانی سرشناس به عنوان وزیر دفاع روسیه، سوال‌های بسیاری برانگیخت.

طبق گزارش خبرگزاری آر تی روسیه، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در واکنش به این سوالات گفت: تصمیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای جایگزینی وزیر دفاع سرگئی شویگو با هدف ادغام عمیق‌تر پایگاه صنعتی دفاعی با اقتصاد ملی است.

پسکوف در پاسخ به سوالی درباره انتخاب ظاهراً غیرمتعارف آندری بلوسوف، اقتصاددان مشهور، برای رهبری وزارت دفاع، توضیح داد که میدان نبرد اکنون تحت تسلط کسانی است که نسبت به نوآوری بازتر هستند و آماده معرفی آنها به سریع‌ترین روش ممکن هستند.

سخنگوی کرملین خاطرنشان کرد که با توجه به رشد سریع بودجه نظامی روسیه، ادغام اقتصاد ارتش در اقتصاد ملی بسیار مهم است.

انتهای پیام/

نظر شما