شناسهٔ خبر: 66629238 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

شویگو دبیر شورای امنیت ملی روسیه شد

سرگئی شویگو پس از ۱۱ سال خدمت بعنوان وزیر دفاع روسیه، توسط رئیس جمهور این کشور، دبیر شورای امنیت ملی روسیه شد. سرگئی شویگو پس از ۱۱ سال خدمت بعنوان وزیر دفاع روسیه، توسط رئیس جمهور این کشور، دبیر شورای امنیت ملی روسیه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری برنذوا، ولادیمیر پوتین طی حکمی، سرگئی شویگو را به عنوان دبیر شورای امنیت ملی روسیه منصوب و نیکلای پاتروشف، دبیر پیشین این شورا را برای انتقال به پستی دیگر از سمت دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه برکنار کرد.

ریانووستی گزارش داد که ولادیمیر پوتین برای کابینه جدید، آندری بلوسوف را برای پست وزیر دفاع روسیه معرفی کرده است.

آندری بلوسف وزیر دفاع پیشنهادی روسیه در حقیقت یک اقتصاددان است که در کارنامه‌اش وزارت توسعه اقتصادی، دستیار اقتصادی پوتین، معاون اولی نخست وزیر و ریاست هیئت مدیره راه آهن روسیه به چشم می‌خورد.

 وی تاکنون سمت نظامی رسمی نداشته است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین در خصوص پیشنهاد بلوسوف برای پست وزارت دفاع روسیه گفت: ولادیمیر پوتین تصمیم گرفت که وزارت دفاع روسیه باید توسط یک غیرنظامی اداره شود. بخش باید برای نوآوری و ایده‌های پیشرفته باز باشد.

وزیر دفاع جدید روسیه چه کسی است؟

آندری رموویچ بلوسوف در ۱۷ مارس ۱۹۵۹ در مسکو در خانواده رم الکساندرویچ و آلیسا پاولونا بلوسوف به دنیا آمد. پدرش در دوران جنگ بزرگ روسیه رادر نیرو‌های هوانوردی خدمت کرده است. وی از MGU فارغ التحصیل شد و اقتصاددان شد. مادر بلوسوف یک رادیو شیمیدان بود که در شیمی عناصر کمیاب کار می‌کرد.

 آندری بلوسوف در مدرسه معتبر "دوم" فیزیک و ریاضیات تحصیل کرد. در جوانی به تمرینات سامبو و کاراته پرداخت. در سال ۱۹۸۱ با درجه ممتاز از دانشکده اقتصاد دانشگاه دولتی مسکو در رشته اقتصاد سایبرنتیک فارغ التحصیل شد.

 او از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ مدیر بخش اقتصاد و دارایی دولت روسیه بود.

 بلوسوف را "مردی از تیم آلمانی گرف" می‌نامیدند. در طول بحران سال ۲۰۰۸، بلوسف شخصا اسناد ضد بحران را برای ولادیمیر پوتین، نخست وزیر وقت، تهیه کرد.

 در سال‌های ۲۰۱۲-۲۰۱۳، بلوسف سرپرست وزارت توسعه اقتصادی بود.

 وی از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰ دستیار رئیس جمهور روسیه در امور اقتصادی بود.

 در ژانویه ۲۰۲۰، بلوسف به عنوان معاون اول نخست وزیر روسیه منصوب شد. در پایان آوریل - مه ۲۰۲۰، به دلیل ابتلای میخائیل میشوستین به عفونت کووید ۱۹، او به مدت سه هفته به عنوان سرپرست نخست وزیر خدمت کرد.

انتهای پیام/

نظر شما