شناسهٔ خبر: 66648749 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت آنلاین | لینک خبر

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان البرز خبر داد:

راه اندازی ۴۳۵ صندوق قرض الحسنه اشتغالزایی و مردم یاری در پایگاه‌های بسیج

با راه اندازی و اعطای تسهیلات و ایجاد صندوق‌های قرض الحسنه و مشاوره‌ها زمینه ایجاد اشتغال برای ۲ هزار و ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم فراهم شده است.

صاحب‌خبر -

جلیل کریمی- رئیس سازمان بسیج سازندگی استان البرز از راه اندازی ۴۳۵ صندوق قرض الحسنه اشتغالزایی و مردم یاری در پایگاه‌های بسیج و محلات و راه اندازی ۳۲ کارگاه اشتغال به ارزش بیش از ۲۶ میلیارد تومان خبر داد و گفت: با راه اندازی و اعطای تسهیلات و ایجاد صندوق‌های قرض الحسنه و مشاوره‌ها زمینه ایجاد اشتغال برای ۲ هزار و ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم فراهم شده است.

سرهنگ پاسدار محمد فلاحتکار در حاشیه بازدید خبرنگاران البرزی از پروژه های در دست اجرای این سازمان با اشاره به اقدامات گروه‌های جهادی استان در سال ۱۴۰۲ و آغاز اجرای طرح جهاد آبرسانی در کشور افزود: در این طرح قرار بود البرز ۳۰ پروژه را ظرف مدت ۳۰ ماه به سرانجام برساند که با تلاش جهادی و تعامل با آبفای استان، اقدام مذکور ظرف ۹ ماه و با هزینه کمتر به سرانجام رسید .

وی با اشاره به اجرای ۱۹ پروژه آسفالت بین روستایی در استان و آسفالت ۲۳۴ هزار مترمربع ادامه داد: طی سال گذشته در راستای اجرای طرح شهید عجمیان نیز، بازسازی و نوسازی ۳۶۱ باب مدرسه در سطح استان انجام شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان البرز با اشاره به اینکه اهدای ۷۲۵ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند، جشن عروسی برای ۲۵۲ زوج کم برخوردار و توزیع ۱۷۰ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان نیز از دیگر اقدامات انجام شده توسط گروه های جهادی استان البرز بود،ادامه داد: طی سال گذشته ۱۱ پروژه بهسازی و راه سازی روستایی نیز در زمینه زیرسازی و آماده سازی انجام شد .

فلاحتکارگفت: همچنین ۲۵۳ تیم پزشکی عمومی، دندانپزشکی، مشاوره پزشکی و… به مناطق محروم اعزام شدند و نسبت به خدمت رسانی به مردم اقدام کردند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان البرز، کاشت ۶۸ هزار نهال با توان گروه‌های جهادی و انجام پروژه تعمیر و بازسازی ۶ گلزار شهدا در سطح استان را از دیگر اقدامات جهادگران بسیجی برشمرد و افزود: همچنین طی یک سال گذشته ۴۳۵ صندوق قرض الحسنه اشتغالزایی و مردم یاری در پایگاه‌های بسیج و محلات راه اندازی و ۳۲ کارگاه اشتغال به ارزش بیش از ۲۶ میلیارد تومان راه اندازی و با اعطای تسهیلات و ایجاد صندوق‌های قرض الحسنه و مشاوره‌ها زمینه ایجاد اشتغال برای ۲ هزار و ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم ایجاد شد.همچنین آزادی ۱۰۵ زندانی جرایم غیرعمد و اهدای ۱۹ هزار سری لوازم التحریر به دانش آموزان محروم و کم برخوردار نیز از دیگر اقدامات انجام شده بود.

وی همچنین از ساخت ۱۴ باب منزل محروم و تکمیل، مرمت و بازسازی ۳۹۱ باب منزل در سال گذشته خبر داد و با اشاره به آماده سازی یک هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در خصوص برنامه‌های هفته بسیج سازندگی در البرز توضیح داد: در این هفته که از ۱۷ اردیبهشت ماه آغاز شده و تا ۲۵ اردیبهشت ادامه دارد، هفت کارگاه تولیدی و اشتغال افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان البرزدر مراسم راه اندازی یک کارگاه تولید تجهیزات پزشکی درکمالشهر کرج با اشاره به اینکه بسیج در دوران کرونا حضور پررنگی در صحنه‌مقابله با بیماری داشت، گفت: در دوران اپیدمی ویروس کرونا یک خانواده در کنار گروه‌های جهادی بسیج قرار گرفتند وبا روحیه جهادی و انقلابی و حمایت‌های بسیج، کارگاه را تبدیل به کارگاه تولید تجهیزات پزشکی کردند.

فلاحتکار با بیان اینکه این خانواده علاوه بر کارگاه در منازل خود نیز اقدامات لازم را انجام  می‌دهند تا تجهیزات آماده تحویل شوند، آنها به نوعی اشتغال خانگی را پایدارسازی می‌کنند،افزود: نکته قابل توجه این است که اقلام تولیدی در این کارگاه با قیمتی حداقل ۴۰ درصد پایین‌تر از قیمت بازار عرضه می‌شود.

بازدید از پروژه ساخت یادمان شهدای گمنام چهارباغ ،پروژه زیرسازی و آسفالت سه راهی قوهه تا ملک آباد چهارباغ ،بازارچه اشتغالزایی چهارباغ ،پروژه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی شهر کمالشهر از دیگر برنامه های توررسانه ای سازمان بسیج سازندگی استان البرز بود.

نظر شما