شناسهٔ خبر: 66648057 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی اعلام کرد:

برنامه های مهم بورس کالا برای جذب ۱۰۰ هزار میلیارد تومان با چند روش جدید

برنامه های مهم بورس کالا برای جذب نقدینگی ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی و از طریق روش های جدید توسط مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رحمان آراسته با اشاره به برنامه بورس کالا مبنی بر جذاب‌ترین اتفاقات بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی و با تکیه بر ابلاغ قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها، گفت: چند برنامه توسعه ای برای جذب نقدینگی ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی و از طریق اقداماتی چون راه اندازی صندوق‌های چند کالایی، عرضه قراردادهای آتی و اختیار معامله در تمام صندوق‌های چند کالایی در دستور کار بورس کالا قرار دارد.

وی افزود: امکان فعالیت کدهای سبدگردانی در قراردادهای مشتقه و رونمایی از ابزارهای جدید مشتقه بر روی برخی دارایی‎های پایه و طبق استانداردهای جهانی و استفاده از مزایای تخفیف وجه تضمین برای فعالان بازار در سایر استراتژی‌‏های معاملاتی قراردادهای اختیار معامله هم بزودی فراهم می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین در برابر تامین مالی ۱۰ هزار میلیارد تومانی سال گذشته شرکت‎های عرضه‎کننده از طریق انتشار اوراق سلف موازی استاندارد برای سال جاری تامین مالی ۳۰ هزار میلیارد تومانی از این روش و اوراق خرید دین کالایی پیش بینی شده است.

به گفته آراسته، جریان نقدینگی بین بازارهای مالی و مشتقه هم با توجه به امکان یکپارچه‌سازی سامانه معاملات قراردادهای مشتقه و گواهی سپرده کالایی، تسهیل و باعث ورود منابع مالی و سرمایه‌گذاری جدید در بورس کالا و افزایش تحرک ۵۰۰ هزار فعال مستقیم و غیرمستقیم خواهد شد.

وی گفت: راه اندازی قراردادهای کوتاه مدت آتی برای پوشش ریسک نوسان روزانه قیمت دارایی بر روی برخی از دارایی‌های پایه و رفع موانع صندوق‌های اهرمی و پوششی کالایی از دیگر برنامه های بورس کالا در سال جاری است.

انتهای پیام

نظر شما