شناسهٔ خبر: 66643551 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

گفت‌وگو تلفنی آمریکا و مصر+ جزییات

مهر : وزرای امور خارجه آمریکا و مصر در تماسی تلفنی ابعاد حمله ارتش رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب نوار غزه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

صاحب‌خبر -

وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه‌ای از تماس تلفنی «سامح شکری» وزیر امور خارجه این کشور و «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی وی خبر داد.

خبر مرتبط
واکنش حماس به شرط بایدن درباره آتش‌بس در غزه

جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: موضع جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه آتش‌بس غزه در گرو آزادی اسرای صهیونیست است، عقب نشینی از نتایج دور اخیر مذاکراتی است که طی آن جنبش حماس با پیشنهاد میانجی‌های مصری و قطری و با اطلاع خود آمریکا موافقت کرد.

وزارت خارجه مصر اعلام کرد: وزیر خارجه مصر به صورت تلفنی ابعاد حمله نظامی اسرائیل به رفح را با همتای آمریکایی خود مورد بحث و رایزنی قرار داد. شکری بر خطرات امنیتی تداوم عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه به ویژه منطقه رفح تاکید کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: شکری بار دیگر خطاب به همتای آمریکایی خود پیامدهای وخیمی را که مسدودبودن گذرگاه رفح برای یک میلیون و ۴۰۰ هزار فلسطینی دارد مورد تاکید قرار داد.

وزارت خارجه مصر همچنین بیان کرد که وزرای خارجه مصر و آمریکا در این تماس تلفنی بر ضرورت گشایش گذرگاه‌های نوار غزه و ورود کمک‌های بشردوستانه به این باریکه جهت برآورده‌کردن نیازمندی‌های ساکنان نوار غزه تاکید کردند.

 

نظر شما