شناسهٔ خبر: 66641862 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

با برگزاری انتخابات فدراسیون ژیمناستیک، زهرا اینچه‌درگاهی برای ۴ سال به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد.

پایان ۳۴ ماه بلاتکلیفی ژیمناستیک/ اینچه‌درگاهی دوباره رئیس شد

پایان ۳۴ ماه بلاتکلیفی ژیمناستیک/ اینچه‌درگاهی دوباره رئیس شد

صاحب‌خبر -

با برگزاری انتخابات فدراسیون ژیمناستیک، زهرا اینچه‌درگاهی برای ۴ سال به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری ورزش ایران(ایپنا)، مجمع انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک امروز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت در محل آکادمی فارسی کمیته ملی المپیک برگزار شد. به دلیل حساس بودن این انتخابات، دو نماینده فدراسیون جهانی در این مجمع حضور یافتند.

در این انتخابات سه کاندیدا که از دوره قبل برای این پست نام‌نویسی کرده بودند حضور داشتند. زهرا اینچه‌درگاهی، عابد حقدادی و حبیب نوظهوری کاندیداهای پست این فدراسیون بودند که عابد حقدادی پس از سخنرانی کوتاه، مجمع را ترک کرد و نوظهوری نیز انصراف خودش را اعلام کرد و در نهایت زهرا اینچه‌درگاهی با ۶۰ رأی از ۶۶ رأی ماخوذه به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد. ۶ رأی هم باطل اعلام شد.

حقدادی در این مجمع به صورت رسمی اعلام نکرده بود که انصراف داده و به همین دلیل پس از مشورت با نماینده جهانی و رأی اعضای مجمع، نام وی در بین کاندیداها ماند اما قبل از شروع رأی گیری با اعلام اسبقیان، حقدادی به صورت رسمی کناره گیری خود از حضور در انتخابات را اعلام کرد و انتخابات با تک کاندیدا(زهرا اینچه‌درگاهی) برگزار شد.

انتخابات این فدراسیون در اسفند ۱۴۰۱ برگزار شده بود و بعد از اینکه اعلام شد تائید صلاحیت اینچه‌درگاهی احراز نشده او به همراه برخی اعضا، مجمع را ترک کردند. با این وجود انتخابات در حضور نماینده فدراسیون جهانی برگزار و عابد حقدادی با اکثریت آرا به عنوان رئیس انتخاب شد اما فدراسیون جهانی حقدادی را به عنوان رئیس به رسمیت نشناخت‌ و در نهایت انتخابات ابطال شد و اینچه درگاهی به فدراسیون برگشت.

اینچه‌درگاهی: نقاط قوت را تقویت و ضعفها را برطرف می‌کنیم

زهرا اینچه درگاهی، رئیس فدراسیون ژیمناستیک گفت: نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را هم برطرف خواهیم کرد.

وی پس از انتخاب مجددش به‌عنوان رئیس فدراسیون ژیمناستیک گفت: خدا را شاکرم که بعد از دو سال و اندی مشکلات در ژیمناستیک امروز با رأی قاطع و وحدت و همدلی خانواده ژیمناستیک حل شد و انشاءالله شاهد به سامان رسیدن این رشته حداقل برای چند سال آینده باشیم. امیدوارم نتایج این انتخابات به زودی در عرصه این رشته همچنان مثل قبل باعث سربلندی کشور و ورزش ما شود.

اینچه درگاهی درباره حضور نمایندگان جهانی در این مجمع و تأکید بر اصلاح اساسنامه عنوان کرد: اساسنامه و آیین‌نامه‌ها نوشته می‌شود اما بعد در مسیر اجرا ممکن است مسائلی پیش بیاید که قبلاً در مورد آنها پیش‌بینی انجام نشده بود. اساسنامه ما هم مستثنی از این قضیه نیست. نقاط قوت و ضعف‌هایی دارد. نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را هم انشاءالله برطرف خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک درباره برنامه‌اش برای ارتقای این رشته اظهارداشت: من یک برنامه هشت ساله را در سال ۹۶ ارائه دادم. نقاطی که در این برنامه مشخص شده بود به آن رسیدیم و تأیید آن را هم در مجمع دریافت کردم. یکی از آنها که پاییز ۹۵ مکتوب در سند جامع تحول ژیمناستیک نوشتم، کسب قطعی سهمیه المپیک ۲۰۲۴ بود که امروز حاصل شد. در این برنامه یک تیم نوجوانان نخبه وجود داشت که این تیم در دوره مدیریت قبلی من تشکیل شده و بسیار تیم قدرتمندی بود ولی وقتی به فدراسیون برگشتم دیدم اثری از این تیم نمانده است. کمی به عقب برمی‌گردیم ولی چاره‌ای نیست و باید دوباره همه چیز را بازسازی کنیم. امیدوارم باز هم در میادین بین‌المللی با جبران این موارد خوش بدرخشیم.

نظر شما