شناسهٔ خبر: 66635048 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پایان ۳۴ ماه بلاتکلیفی ژیمناستیک؛ اینچه‌درگاهی دوباره رئیس شد

تهران- ایرنا- زهرا اینچه‌درگاهی با کسب ۶۰ رای از مجموع ۶۶ رای اخذ شده در مجمع انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک برای دومین مرتبه به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مجمع انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک امروز (دوشنبه ۲۴ اردیبهشت) به ریاست سیدمحمدشروین اسبقیان و با حضور سیدمناف هاشمی به عنوان نماینده کمیته ملی المپیک در محل آکادمی فارسی کمیته ملی المپیک برگزار شد و به دلیل حساس بودن این انتخابات، دو نماینده فدراسیون جهانی نیز در این مجمع حضور داشتند. آندره فرانسیس نماینده ارشد و جراما دیاگو نماینده حقوقی فدراسیون جهانی در این مجمع بودند.

زهرا اینچه‌درگاهی، عابد حقدادی و حبیب نوظهوری سه کاندیدایی که از دوره قبل برای این پست ریاست نام‌نویسی کرده بودند، در مجمع انتخاباتی حضور داشتند که در ادامه حقدادی و نوظهوری انصراف دادند و مجمع تنها با حضور یک کاندیدا برگزار شد.

پس از رای‌گیری زهرا اینچه‌درگاهی از مجموع ۶۶ نفر از اعضای مجمع که همه در مجمع حضور داشتند با ۶۰ رای برای دومین مرتبه رئیس فدراسیون ژیمناستیک شد و ۶ رای هم باطله بود.

مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون ژیمناستیک درحالی برگزار شد که اعضای مجمع با اکثریت آرا به ریاست زهرا اینچه‌درگاهی رای دادند. به این ترتیب ژیمناستیک ایران بعد از ۳۴ ماه بلاتکلیفی صاحب رئیس شد.

حاشیه‌ها و تعیین تکلیف از فدراسیون جهانی بعد از ترک حقدادی

در ابتدای مجمع دو نماینده فدراسیون جهانی با اعلام حمایت از این مجمع صحبت کردند. در ادامه محمدشروین اسبقیان گفت: فهرست افراد واجد شرایط و دارای حق رای اعلام شده بود و براساس نامه فدراسیون تفاوتی میان رئیس و سرپرست قائل نشده و باید حقوق برابری میان آنها قائل شوند بنابراین سرپرستان حق رای دارند.

ابتدا قرار بود که اینچه درگاهی به مدت ۱۰ دقیقه صحبت کند اما اسبقیان عنوان کرد که به دلیل ترجمه سخنان کاندیداها این زمان برای هر کاندیدا ۱۵ دقیقه می‌شود.

اینچه درگاهی یکی از از کاندیداهای مجمع انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک گفت: امسال چهل و ششمین سال حضورم در فدراسیون است. من گوشت و خون ژیمناستیک هستم و به هیچ جا وابسته نیستم. اینجا هستیم تا بهترین انتخاب را برای ژیمناستیک داشته باشیم. قول مکتوب دادم و اگر قول‌های من انجام نشد می‌توانید من را مواخذه کنید. ما ساختمانی را بنا گذاشتیم و هرکسی بیاید آن را می‌تواند تکمیل کند. ژیمناستیک سطح متوسطی از نظر مطرح بودن داشت اما الان کاملا این رشته مطرح شده است.

وی تصریح کرد: وقتی موفقیتی تکرار می‌شود، تصادف نیست بلکه مدیریت و برنامه است و متاسفم که بعد از دو سال به فدراسیون برگشتم این برنامه‌ها متلاشی شد.

اینچه درگاهی عنوان کرد: کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ یکی از افتخارات این رشته است. وعده راحت است اما تحقق نمی‌یابد بلکه واقعیت برنامه‌ریزی است و بودجه فدراسیون صرف جیب من نمی‌شود و هیچ مدیری پول جیب خود را صرف ورزش نمی‌کند. ما ۲۰ میلیارد تومان بیشتر بودجه از مجلس گرفتیم و بودجه کمیته هم افزایش پیدا کرد.

در ادامه با توجه به اینکه اسبقیان عنوان کرد که ۱۵ دقیقه شما تمام شده است اما باز هم اینچه‌درگاهی به کم شدن زمان صحبت‌های خود واکنش نشان داد.

عابد حقدادی به عنوان دومین کاندیدا صحبت کرد و در نهایت با برشمردن موفقیت‌های ژیمناستیک و تشکر از وزارت ورزش و جوانان گفت: از گلایه‌ها و گزارش عملکرد سالیانه عبور می‌کنم زیرا کمکی به ژیمناستیک نمی‌کند. در نهایت براب الفتی در المپیک پیش رو و رویدادهای بعدی آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم بعد از این مجمع فضای آرامی برای این رشته ایجاد شود. از اسبقیان و بزرگان ژیمناستیک و سایر اعضای مجمع کسب اجازه می‌گیرم و انصراف می‌دهم.

در ادامه حبیب نوظهوری نیز انصراف داد.

اسبقیان پس از ترک مجمع توسط عابد حقدادی و مشورت با نمایندگان فدراسیون جهانی، گفت: ما این موضوع را به رای می‌گذاریم که آیا حقدادی مجمع را ترک کرد و یا همچنان به عنوان کاندیدا محسوب می‌شود یا خیر.

که اعضای مجمع دست‌های خود را به نشانه اینکه حقدادی به عنوان کاندیدا محسوب شود و در رای‌گیری باقی بماند، بالا بردند و در نهایت اسبقیان اعلام کرد که تایید شد و حقدادی به عنوان کاندیدا محسوب می‌شود که اسبقیان به عنوان رئیس مجمع اعلام کرد که حقدادی الان پیام داد که انصراف داده و با مشورت نماینده فدراسیون جهانی او دیگر به عنوان کاندیدا محسوب نمی‌شود.

در ادامه فرایند اخذ رای‌ انجام شد و ناظر فدراسیون جهانی ژیمناستیک گفت: ما به خود مجمع اعتماد داریم و روحیه تعامل در این مجمع وجود دارد.

در انتهای مجمع اسبقیان تصویر پیام انصراف حقدادی را منتشر کرد.

اینچه درگاهی پس از انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون با تشکر از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک گفت: دوباره کار، دوباره همکاری، دوباره موفقیت و دوباره ژیمناستیک.

آندره فرانسیس نماینده ارشد فدراسیون جهانی هم گفت: من خوشحالم که این مجمع با اعتماد و همدلی برگزار و اینچه درگاهی به عنوان رئیس انتخاب شد.

در ادامه مناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: ابهاماتی در اساسنامه هست و امیدوارم با نظارت فدراسیون ملی و جهانی رفع شود و این مشکلاتی که در سه سال اخیر داشته باشیم دیگر تکرار نشود.

وی یادآور شد: باید تبریک ویژه‌ به اینچه‌درگاهی داشته باشم و به مهدی الفتی هم برای کسب سهمیه المپیک تبریک می‌گویم و با وجود همه سختی‌ها به مدال دست یابد.

اسبقیان معاون وزیر ورزش در پایان مجمع گفت: اعضای مجمع امروز ارزش‌های خود را نشان دادند و مجمع آرام و سالمی را برگزار کردیم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: ما مکلف به برگزاری مجمع هستیم و همواره به نتایج مجامع انتخاباتی احترام گذاشته‌ایم چرا که هدف وزارت برگزاری انتخابات سالم و قانونی است.

او تصریح کرد: از زمان حضورم در حوزه معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، ۱۱ مجمع برگزار شده و رویکرد اصلی وزارت ورزش و جوانان همواره رعایت اصل بی‌طرفی بوده و هیچ حمایتی از کاندیداها صورت نگرفته و در ادامه هم نخواهد گرفت چرا که اعتقاد داریم که اعضای مجمع به عنوان صاحب نظران اصلی، تعیین کننده سرنوشت رشته‌ی خود هستند.

سیدمحمدشروین اسبقیان از حضور حمیدرضا هاشمی به عنوان داور ایرانی که رقابت‌های ژیمناستیک بازی‌های المپیک را قضاوت می‌کند، بسیار خرسندم و برای خیرخواه سرمربی تیم ملی هم آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم مسیر رشد و تعالی ژیمناستیک ادامه بابد و اعتقاد دارم اکنون ژیمناستیک مسیر خودش را پیدا کرد.

نظر شما