شناسهٔ خبر: 66638226 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

ترجمه و انتشار جزوه «اشتغال جهانی و چشم‌انداز اجتماعی» سازمان جهانی کار به زبان فارسی

نتایج گزارش سازمان جهانی کار در سال گذشته میلادی توسط موسسه کار و تامین اجتماعی وابسته به وزارت کار به فارسی برگردانده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، گزارش «اشتغال جهانی و چشم‌انداز اجتماعی» که توسط سازمان جهانی کار تدوین شده است، اخیرا به فارسی ترجمه و در قالب یک جزوه منتشر شده است. 

پریسا ریاحی، مدیر انتشارات موسسه کار و تأمین اجتماعی، با اعلام این خبر درباره ترجمه و انتشار این گزارش تفصیلی گفت: روندهای اشتغال جهانی و چشم‌انداز اجتماعی، ارزیابی جامعی از آخرین روندهای بازار کار از جمله بیکاری، ایجاد شغل، مشارکت نیروی کار و ساعات کار ارائه می‌دهد. 

وی افزود: علاوه برآن این روندها را با دستاوردهای اجتماعی آن‌ها نیز مرتبط می‌کند. 

ریاحی تاکید کرد: زمانی که اهمیت کامل این تحولات را برای سیاستگذاری و همچنین زندگی افراد ارزیابی می‌کنیم، این یافته‌ها آشکارتر می‌شوند. 

مدیر انتشارات موسسه کار و تأمین اجتماعی خاطر نشان کرد: اگرچه در سال ۲۰۲۳ بیکاری جهانی به پایین‌ترین سطح از زمان شروع همه‌گیری رسید و نرخ فقر شغلی و اشتغال غیررسمی به نرخ‌های پیش از همه‌گیری نزدیک شد، پیش‌بینی‌های سازمان جهانی کار (ILO) حاکی از آن است که در سال ۲۰۲۴، انتظار ایجاد تغییرات مثبت اندکی را در این شاخص‌ها می‌توان داشت. 

وی همچنین در این خصوص گفت: رشد بهره‌وری و استانداردهای زندگی نیز علی‌رغم پیشرفت‌های فناوری که انتظار می‌رفت موجب تقویت آن‌ها شود، بهبود نیافته است. در واقع نشانه‌هایی وجود دارد که ماهیت فناوری‌های در شرف وقوع ممکن است به جای تضعیف، موجب گسترش نابرابری‌ها در سطوح ملی و جهانی شود. 

شایان ذکر است؛ علاقمندان می‌توانند جهت تهیه نسخه الکترونیکی این گزارش که توسط خانم مهناز نجیب‌زاده به فارسی برگردان شده است، به سایت فروش انتشارات موسسه کار و تأمین اجتماعی به نشانی www.lssipub.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما