شناسهٔ خبر: 66637212 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اتصال ۷۴ روستای آذربایجان‌ غربی به شبکه فیبرنوری تا پایان امسال

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌ غربی گفت: تا پایان امسال ۷۴ روستا در استان به شبکه فیبرنوری متصل خواهند شد.

صاحب‌خبر -

اتصال ۷۴ روستای آذربایجان‌غربی به شبکه فیبرنوری تا پایان امسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد؛ ​مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌ غربی در جلسه کنترل پروژه فیبرنوری روستایی (تار) با اشاره به طرحها و برنامه‌های آتی حوزه ارتباطات استان تا پایان امسال گفت: عملیات اجرایی بیش از ۵۰۰ کیلومتر فیبرنوری روستایی در قالب پروژه تار از محل اعتبارات دولتی برای اتصال ۷۴ روستا به شبکه فیبرنوری و پوشش ارتباطات سیار روستایی آغاز شده است.

قاسم جلیلی‌نژاد افزود: از مزایای مهم در اجرای پروژه تار، تقویت پوشش آنتن‌دهی مناطق روستایی و کم‌برخوردار، ارتقای اینترنت سیار مناطق روستایی از نسل دوم به نسل چهارم و تقویت زیرساخت پهنای باند اینترنت در سطح استان است.

جلیلی‌نژاد اظهارکرد: با اجرای طرح فیبرنوری روستایی ضمن افزایش پایداری ارتباط سایت‌های BTS تلفن همراه در سطح  استان امکان ارائه اینترنت پر سرعت همراه نسل چهارم در مناطق روستایی استان فراهم می‌شود.

وی، با اشاره به اولویت دولت سیزدهم در اجرای فیبرنوری تصریح کرد: فیبر نوری از ابزارهای انتقال داده با سرعت بالاست که در یک ‌سال گذشته اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و کم‌هزینه بودن، پهنای باند بالا و مصرف برق پایین از مزایای نصب و راه‌اندازی فیبرنوری برای انتقال داده‌هاست.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌ غربی، با تأکید بر لزوم همراهی تمام دستگاه‌های استانی در اجرای موفق این طرح اضافه کرد: تاکنون ۱۲ کیلومتر ازاین طرح در استان اجرا شده است.

نظر شما