شناسهٔ خبر: 66535339 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اینترنت پرسرعت روستایی؛

اتصال ۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان‌غربی به اینترنت پرسرعت

۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان‌غربی به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد.

صاحب‌خبر -

عنوان: اتصال ۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان‌غربی به اینترنت پرسرعت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی در جمع رسانه‌ها با بیان مشکلات ارتباطی روستاها گفت: ۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان تا پایان سال به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد.

قاسم جلیلی‌نژاد افزود: توسعه اینترنت روستایی از اولویتهای اصلی دولت سیزدهم است و در این راستا تا پایان سال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت پرسرعت متصل می‌شود.

جلیلی نژاد، ضمن تشریح وضعیت توسعه ارتباطات روستایی آذربایجان‌غربی اظهارکرد: تلاش می‌کنیم تا پایان امسال‌ با پوشش اینترنت ۲۶۰ روستای باقی‌مانده، پوشش تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به پایان برسانیم.

وی گفت: هرچند بعضی نقاط کم‌ پوشش یا کم‌کیفیت باقی خواهد ماند، اما مشکل آنها نیز با احداث سایتهای جدید رفع خواهد شد.

جلیلی‌نژاد، با اشاره به اتصال بیش از ۴۳۰ روستای استان به اینترنت پرسرعت در دولت سیزدهم افزود: زیرساختهای ارتباطی ارائه شده به روستاها و مناطق محروم استان از جمله دستاوردهای مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای توسعه دولت هوشمند و ایجاد بسترهای ارتباطی برای مناطق محروم است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی اضافه کرد: تأمین انتقال و برق سایتها و کوهستانی بودن آذربایجان‌غربی از عوامل مهم اتصال نداشتن باقی‌مانده روستاها به شبکه ملی اطلاعات است که با رفع مغایرتها و شناسایی موانع موجود تا پایان سالجاری، تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت اینترنت پرسرعت بهره‌مند خواهند شد.

 

 

نظر شما