شناسهٔ خبر: 66637020 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مناف هاشمی: آینده درخشانی در انتظار ژیمناستیک ایران است

به گزارش ایرنا، سیدمناف هاشمی نماینده کمیته ملی المپیک در مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون ژیمناستیک عنوان کرد: از دید مجمع کار انتخابات این فدراسیون تمام شده است و به نظر می‌رسد باید آینده بسیار درخشانی برای ژیمناستیک ایران پیش‌بینی کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، وی که در حاشیه مجمع انتخابات ژیمناستیک با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد با اشاره به برگزاری مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون ژیمناستیک با حضور ۲ نماینده از فدراسیون جهانی اظهار داشت: همان‌طور که شاهد بودید نماینده ارشد و نماینده حقوقی فدراسیون جهانی در این مجمع حضور داشتند. ژیمناستیک یکی از رشته‌های پایه و حائز اهمیت برای ورزش کشور است. با همه چالش‌هایی که این فدراسیون طی ۲ سال و نیم گذشته داشت اما در بازی‌های آسیایی هانگژو موفق به کسب یک مدال نقره بسیار باارزش شد و کسب سهمیه تاریخی المپیک توسط این رشته اتفاق مهم دیگری بود.

وی افزود: شاید اگر چالش‌های گذشته نبود، امروز می‌توانستیم در این رشته سهمیه‌های بیشتری در المپیک داشته باشیم. این رشته خواستگاه و پایگاه‌های خوبی در ۳۱ استان دارد و به طور قطع با آرامشی که امروز اتفاق افتاد و رای بالایی که رئیس فدراسیون گرفت در کنار حمایت وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، فدراسیون جهانی و اعضای مجمع از این رشته، به نظر می‌رسد باید آینده بسیار درخشانی برای ژیمناستیک ایران پیش‌بینی کنیم. حمایت‌های مالی لازم را کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش در دستور کار دارد و امیدواریم همه فدراسیون‌های المپیکی بتوانند اهداف خود را دنبال کنند.

البته اساسنامه فدراسیون ابهاماتی داشت و ۲، ۳ ابهامی که در گذشته مطرح شده بود، نظر فدراسیون جهانی این بود که از اعضای مجمع رای‌گیری شود که آیا سرپرستان می‌توانند رای دهند یا خیر. ریاست مجمع نیز با رای اعضا انتخاب شد. به نظر می‌رسد اصول دموکراتیک در این انتخابات رعایت شد.

هاشمی با اشاره به انصراف عابد حقدادی و حبیب نوظهوری از کاندیداتوری برای ریاست ژیمناستیک گفت: امیدوارم در ادامه راه، حمایت حقدادی و نوظهوری را از ژیمناستیک داشته باشیم تا فدراسیون بتواند با آرامش برنامه‌های خود را دنبال کند.

در جریان برگزاری این مجمع، آندره فرانسیس نماینده ارشد فدراسیون جهانی اعلام کرد که گزارش مثبتی از نحوه برگزاری انتخابات ژیمناستیک به فدراسیون جهانی ارسال خواهد کرد. دبیرکل کمیته ملی المپیک در واکنش به این سوال که چند روز دیگر تائید انتخابات فدراسیون ژیمناستیک ایران به کمیته ملی المپیک ارسال خواهد شد، گفت: قطعا در اولین فرصت کمیته برگزاری گزارش خود را به ما اعلام می‌کند، ترجمه فارسی و انگلیسی این گزارش را به فدراسیون جهانی ارسال می‌کنیم و با توجه به این که ۲ نماینده از فدراسیون جهانی در مجمع حضور داشتند، امیدواریم هرچه سریع‌تر تایید جهانی را بگیریم تا فدراسیون کار خود را شروع کند.

وی افزود: از دید مجمع کار تمام شده است و اعضای مجمع ابراز رضایت خود ار اعلام کردند. اسبقیان معاونت قهرمانی وزارت ورزش هم از برگزاری این مجمع راضی بود. امیدواریم هرچه سریع‌تر کار دنبال شود. شاید برای کسب سهمیه‌های المپیک بیشتر در رشته ژیمناستیک دیگر فرصتی نباشد اما بسیار امیدوارم در بازی‌های آسیایی ناگویا و المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس، ژیمناستیک ایران بتواند مدال‌های خوش‌رنگی کسب کند.

نظر شما