شناسهٔ خبر: 66636327 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس:

فرهنگ دفاع مقدس زمینه ساز شکوفایی بیشتر ایرانیان بوده است

حوزه / مجتهد زاده گفت: حقیقتاً فرهنگ دفاع مقدس زمینه ساز شکوفایی بیشتر ایرانیان بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمان، مریم مجتهد زاده، در آیین رونمایی کتاب "نقش زنان کرمانی در دفاع مقدس" با بیان اینکه استان کرمان متعلق و مزین به نام شهید سلیمانی و شهدای والامقام بسیاری است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی تحولات بسیاری را در ایران و جهان رقم زد، چرا که تنها انقلابی بود که مستقل و به رهبری حضرت امام(ره)، پیام آزادی‌خواهی را به تمام جهان منتقل کرد و امروز هم الهام بخش ملت‌های حقیقت طلب است.

وی افزود: ما در دوران دفاع مقدس، انسجام نظامی و سیاسی درستی نداشتیم و بسیج مردمی برای مقاوم‌سازی اهداف انقلاب و نیروهای انقلابی ایجاد شد و در همین دوران شاهد وحدت و ایمان مردم بودیم.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، با بیان اینکه جامعه اسلامی باید زمینه‌ساز ظهور باشد، گفت: دفاع مقدس محلی برای شکوفایی انسان بود و زمینه تحول را ایجاد کرده است.

وی افزود: دفاع مقدس تاریخ‌ساز است و باید به نسل آینده منتقل شود، بهترین فرهنگ و عقبه را در دفاع مقدس داریم، لذا روایتگری مدیران و مسئولان در راستای معرفی فرهنگ دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جوان، مهم است.

مریم‌سادات طباطبایی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نیز ابراز کرد: در دوران دفاع مقدس زنان پا به پای رزمندگان در پشت جبهه فعالیت داشتند و فرزندان و همسران آنها در جبهه حق علیه باطل مشغول دفاع از سرزمین بودند و دوران سختی را تحمل کردند.

وی یادآور شد: زنان در انقلاب و دفاع مقدس همیشه در میدان بودند و هنوز مادرانی چشم انتظار پیکر فرزندانشان هستند، همسران و مادران رزمنده الگوی زنان هستند و ثبت لحظات و بیان خاطرات این مادران به نسل جوان می‌تواند تاثیرگذار باشد که با ابزار هنر می‌توانیم این الگوها و اسوه‌های قهرمان را به مردم معرفی کنیم.

انتهای پیام. /

نظر شما