شناسهٔ خبر: 66620507 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

 کتاب نقش زنان کرمانی در دفاع مقدس رونمایی شد

کرمان - ایرنا -  کتاب نقش زنان کرمانی در دفاع مقدس با حضور رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، جمعی از مسئولان همسران و دختران شهدا، در محل سالن شهید مرتضوی کرمان رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، ریس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در شورای راهبردی بانوان دفاع مقدس روز یکشنبه در آیین رونمایی این کتاب گفت: استان کرمان متعلق و مزین به نام شهید سلیمانی است که می‌توان فعالیت‌های فرهنگی و معنوی زیادی در مورد دفاع مقدس ایجاد کرد.

مریم مجتهد زاده بیان کرد: انقلاب یک نوآوری در نوع مدیریتی ایجاد کرد و تنها انقلابی بود که مستقل و به رهبری امام راحل پیام آزادی‌خواهی را به تمام جهان فرستاد و همه کشورها تحت تاثیر این پیام قرار گرفتند.

وی با اشاره به تاریخ دوران دفاع مقدس اظهار کرد: در زمان جنگ انسجام نظامی و سیاسی درستی نداشتیم و بسیج مردمی برای مقاوم‌سازی اهداف انقلاب و نیروهای انقلابی ایجاد شد و در دوران مقدس شاهد وحدت و ایمان مردم بودیم.

ریس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس تصریح کرد: جامعه اسلامی باید زمینه‌ساز ظهور باشد، دفاع مقدس محلی برای شکوفایی انسان بود و زمینه تحول را ایجاد کرد.

وی افزود: دفاع مقدس تاریخ‌ساز است و باید به نسل آینده منتقل شود، بهترین فرهنگ و عقبه را در دفاع مقدس داریم، لذا روایتگری مدیران و مسئولان در راستای معرفی فرهنگ دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جوان مهم است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نیز گفت: در دوران دفاع مقدس زنان پا به پای رزمندگان در پشت جبهه فعالیت داشتند و فرزندان و همسران آنها در جبهه حق علیه باطل مشغول دفاع از سرزمین بودند و دوران سختی را تحمل کردند.

مریم‌سادات طباطبایی افزود: زنان در انقلاب و دفاع مقدس همیشه در میدان بودند و هنوز مادرانی چشم انتظار پیکر فرزندانشان هستند، همسران و مادران رزمنده الگوی زنان هستند و ثبت لحظات و بیان خاطرات این مادران به نسل جوان می‌تواند تاثیرگذار باشد که با ابزار هنر می‌توانیم این الگوها و اسوه‌های قهرمان را به مردم معرفی کنیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان نیز گفت: در استان کرمان و ملک شهید سلیمانی، ۲۰۸ خانواده بعد از هشت سال دفاع مقدس هنوز چشم انتظار فرزندان یا همسران خود هستند.

محمود مهدوی‌فرد با اشاره به اینکه استان کرمان دارای ۹۶ شهید زن است بیان کرد: ۴۵ زن در حادثه گلزار شهدا، ۲۷ شهید در مراسم تشییع سردار دل‌ها و دیگر شهیدان از شهدای ترور و دفاع مقدس هستند.

وی افزود: ۳۴ کتاب ویژه زنان در دفاع مقدس چاپ شده که ۲۰ کتاب مربوط به کودکان و نوجوانان بوده و ۱۴ کتاب به صورت داستان، رمان و خاطره تولید شده است.

مهدوی‌فرد ادامه داد: استان کرمان، رتبه دوم کشوری را در بحث تولیدات فضای مجازی در خصوص دفاع مقدس داشته و توانستیم گوشه‌ای از زندگی خانواده شهدا را چاپ کنیم و بعد از پنج سال کتاب نقش زنان استان کرمان در دفاع مقدس به پایان رسید.

نظر شما