شناسهٔ خبر: 66633905 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

در ششمین روز نمایشگاه؛

رویدادهای حوزه مقاومت؛ پای ترجمه عربی به نمایشگاه باز شد

رویدادهای متنوعی در نمایشگاه کتاب تهران هر روز برگزار می‌شود که بخشی از این رویدادها به حوزه فرهنگ مقاومت اختصاص دارد که جزئیات آنها در این گزارش ثبت شده است.

صاحب‌خبر -

سرویس فرهنگ مقاومت خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا آنچه در ادامه می‌خوانید برنامه‌های حوزه مقاومت در روز ششم نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ است:

کتاب‌های ترجمه عربی ۲۷ بعثت رونمایی می‌شود

مراسم رونمایی از پنج کتاب ترجمه فارسی به عربی انتشارات ۲۷ بعثت ساعت ۱۱ دقیقه در مجمع ناشران دفاع مقدس در حال برگزاری است.

میسا جبر، گلعلی بابای، جواد کلاته عربی و امیر شهریار امینیان مهمانان این مراسم هستند.

«روشنای بدر» بررسی می‌شود

«روشنای بدر» کتاب مستندی روایی از زندگی شهید اسماعیل دقایقی، فرمانده لشکر سرافراز بدر به قلم مرضیه نظرلو به کوشش مرکز اسناد دفاع مقدس منتشر شده است.

لشکر بدر از عراقی‌های پناهنده به ایران یا اسرای تواب عراقی یا ایرانیانی که با اسماعیل دقایقی رفاقت داشتند و جنگیده بودند، تشکیل شده بود. نشست نقد و بررسی این کتاب از ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه در مجمع ناشران دفاع مقدس برگزار می‌شود.

۵ عنوان جدید روایت‌گری شمال غرب و غرب کشور رونمایی می‌شود

مراسم رونمایی از ۵ عنوان کتاب روایتگری شمال غرب و غرب کشور در محل کوشک کتاب نمایشگاه کتاب از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه برگزار می‌شود.

روایت فتح از کتاب صوتی علم رونمایی می‌کند

انتشارات روایت فتح از ساعت ۱۵ در محل غرفه این انتشارات در نمایشگاه کتاب از کتاب صوتی علم رونمایی می‌کند.

معرفی «ابراهیم ساره» در حماسه یاران

کتاب «ابراهیم ساره» روایتی از زندگی شهید مدافع حرم ابراهیم عشریه است. این کتاب که توسط زینب سادات هاشمی به رشته تحریر درآمده است، داستان را از زبان همسر شهید ابراهیم عشریه روایت می‌کند. روایتی از زندگی شهیدی که همسر و فرزند او حتی تکه‌ای از لباس ابراهیم را برای در آغوش گرفتن نداشتند.

نشست معرفی این کتاب ساعت ۱۵ در محل غرفه انتشارات حماسه یاران در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران برگزار می‌شود.

جشن امضای «پوتین‌های خونی»

کتاب «پوتین‌های خونین»، نوشته فاطمه دهکردی است که به خاطرات آزاده سرافراز، حسین یاسینی می‌پردازد؛ این کتاب در انتشارات ۲۷ بعثت به چاپ رسیده است.

کتاب «پوتین‌های خونین»، خاطرات امیر سرتیپ آزاده حسین یاسینی است. مردی که در چهار سالگی سایه پدر را از دست می‌دهد و شیرزنی به نام مادر آنقدر او را حمایت می‌کند تا بتواند روی پای خود بایستد و به خوبی به این موضوع در کتاب اشاره شده است. حسین یاسینی در ارتش سوابق بسیار بسیار درخشانی دارد. چه قبل از جنگ و زمان جنگ و بعد از آن و نویسنده به این لحظات در کتاب پرداخته است. بیشتر از دو سال در اسارت نیروهای بعثی بوده و چون افسر ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده، بدترین و سخت ترین شکنجه‌ها را آنجا تحمل می‌کند؛ بیشتر صفحات کتاب حول محور اسارت و بعد از آن را بیان می‌کند.

حسین یاسینی جزو معدود افرادی است که خوش خلقی، متانت، ادب، خوش‌برخوردی و خوش‌زبانی را با هم دارد، که در جای جای کتاب، این صفت‌های خوب، خود را نمایان می‌کنند. انسانی که به‌خاطر ایثار و گذشتش در دفاع از وطن، شاید نظیرش را فقط در سال‌های دفاع مقدس بتوان یافت. امیر سرتیپ یاسینی ید طولایی هم در ورزش دارد و تلاش‌هایش در این عرصه نیز، در کتاب بیان شده و دارای مدال‌های بسیاری در این زمینه هم هست.

غرفه انتشارات ۲۷ بعثت از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه میزبان علاقه‌مندان برای جشن امضای این کتاب است.

بررسی تطبیقی جوایز دفاع مقدس

نشست بررسی تطبیقی جوایز ادبی دفاع مقدس در محل غرفه جوایز احمد ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه برگزار می‌شود.

زندگی‌نامه صادق آهنگران رونمایی می‌شود

کتاب «حماسه خوان خمینی» که با خاطره اولین حماسه‌خوانی حاج صادق آهنگران در جماران شروع و با رحلت حضرت امام‌خمینی (ره) به پایان می‌رسد، در نوزده فصل تدوین شده و دو فصل پایانی کتاب با عنوان در «رثای یاران» و «از چشم یاران» شامل یادداشت‌های حاج صادق آهنگران در مورد دوستان و همرزمان و فصل بعدی یادداشت‌های دوستان و شخصیت‌ها در مورد اوست.

آیین رونمایی از کتاب «حماسه خوان خمینی» دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ساعت ۱۶ در سالن کوشک کتاب واقع در مصلای بزرگ امام خمینی در محل نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور راوی کتاب حاج صادق آهنگران، نویسنده اثر دکتر بهداروند، مهمان ویژه برنامه دکتر محمدرضا سنگری و جمعی از یادگاران دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

علاقه‌مندان به «جنگ بدون صلح» در روایت فتح

کتاب «جنگ بدون صلح» رمانی واقعی از عملیاتی بایکوت شده در بقاع غربی لبنان اثر نصرت‌الله محمودزاده است. جشن امضای این اثر ساعت ۱۷ در محل غرفه انتشارات روایت فتح برگزار می‌شود.

روش‌های افزایش سطح دسترسی مخاطب به آثار دفاع مقدس

نشست روش‌های افزایش سطح دسترسی مخاطب به آثار دفاع مقدس به میزبانی مجمع ناشران دفاع مقدس ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه برگزار می‌شود.

آثار حمید حسام امضا می‌شود

حمید حسام نویسنده آثار «مهاجر سرزمین آفتاب»، «آب هرگز نمی میرد»، «خداحافظ سالار» و «وقتی که مهتاب گم شد» و «هفتادودومین غواص» روز ششم نمایشگاه برای امضای آثار خود از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه در محل غرفه انتشارات ۲۷ بعثت در نمایشگاه کتاب حاضر می‌شود.

گفتنی‌است سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم، بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir برگزار می‌شود.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

نظر شما