شناسهٔ خبر: 66633885 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هم زمان با آغاز دهه کرامت:

آزادی ۸ تن از زندانیان جرایم غیر عمد مالی با کمک دانش آموزان

هم زمان با آغاز دهه کرامت، دانش آموزان یکی از مدارس در شهر اردبیل با اهدای قلک و هدیه‌ های مالی خود در پرداخت بدهی و آزاد سازی ۸ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد مالی سهیم شدند.

صاحب‌خبر -

دانش‌آموزان اردبیلی زمینه ساز آزادی ۸ تن از زندانیان جرایم غیر عمد مالی شدندبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان اردبیل در این مراسم گفت: هم زمان با آغاز دهه کرامت برای اولین بار در استان اردبیل در اقدامی انسان دوستانه و خود جوش دانش آموزان، اولیا و آموزگاران این دبستان توانستند ۸ تن از زندانیان جرایم غیر عمد مالی را آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگردانند.
کریم‌الله محبوبی افزود: این مرکز نهادی خیریه بوده و نیکوکاران به عنوان بازوان توانمند ستاد دیه کمک به آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد را بر عهده دارند.
وی ادامه داد: بدون شک کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی از کار‌های مهم دینی است و کمک به این افراد که به دلیل تصادف، بدهی یا حوادث غیرعمد در زندان به سر می‌برند، از باقیات الصالحات محسوب می‌شود.
مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان اردبیل گفت: زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد چشم به دستان نیکوکاران دوخته‌اند تا نزد خانواده خویش بازگردند و فرزندانشان پدر یا مادر خود را پس از مدت‌ها بر سر سفره ببینند.
محبوبی ضمن تقدیر از دانش آموزانی که به پویش مدرسه مهربانی پیوسته‌اند، گفت: این جشن برای اولین بار در یک مدرسه پسرانه و به صورت خودجوش برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه ستاد مردمی دیه استان میهمان فرشتگانی بود که با دستانی کوچک و دل‌هایی بزرگ آمده بودند تا در آزادی زندانیان غیرعمد مشارکت داشته باشند، خاطرنشان کرد: اقدام شاخص دانش‌آموزان این دبستان ابتدایی باید به الگویی بزرگ در مسیر ایثار و نوعدوستی تبدیل شود.
مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری تا به حال تعداد ۲۴ زندانی جرایم غیر عمد مالی با مبلغ محکومیت ۵۳۹ میلیارد و ۶۳۶ میلیون ریال با کمک نیکوکاران استان از زندان آزاد شده اند.
محبوبی افزود: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ زندانی جرایم غیر عمد مالی واجد شرایط کمک ستاد مردمی دیه است که امیدواریم با کمک مردم نیکوکار و سخاوتمند استان زمینه آزادی این زندانیان نیازمند فراهم شود.

نظر شما