شناسهٔ خبر: 66617179 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هشت زندانی جرایم غیرعمد در استان اردبیل آزاد شدند

اردبیل- ایرنا- مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل از فراهم شدن زمینه آزادی هشت نفر از محکومان جرایم غیرعمد و مالی از زندان‌های این استان همزمان با دهه کرامت خبر داد.

صاحب‌خبر -

کریم‌الله محبوبی اُناری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تشریح کرد: این هشت نفر که به دلیل جرایم غیرعمد و مالی دوران محکومیت خود را سپری می‌کردند، با مشارکت جمعی از خیران، دانش‌آموزان و اولیای آنها و مسئولان دبستان ابتدایی پسرانه راهیان صادق ۲ اردبیل به مناسبت دهه کرامت از زندان آزاد شدند.

وی افزود: مبلغی حدود ۵۰۰ میلیون ریال برای آزادسازی این هشت محکوم جرایم غیرعمد و مالی مورد نیاز بود که با جمع‌آوری آن در مراسمی که روز گذشته در دبستان ابتدایی پسرانه راهیان صادق ۲ اردبیل برگزار گردید، زمینه بازگشت آنها به آغوش خانواده‌هایشان فراهم شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل با اشاره به آزادی ۲۴ زندانی جرایم غیرعمد و مالی با مبلغ محکومیت ۵۳۹ میلیارد و ۶۳۶ میلیون ریال از ابتدای سال جاری بیان کرد: بیش از ۲۰۰ زندانی جرایم غیرعمد و مالی واجد برخورداری از کمک‌های ستاد مردمی دیه دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند و چشم‌انتظار حمایت خیران برای آزادی از زندان هستند.

وی اضافه کرد: علاقه‌مندان برای مشارکت در امر خداپسندانه آزادسازی این زندانیان جرایم غیرعمد و مالی می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب جاری ۵۰۱۲۱۲۱۲۷۰ ستاد دیه اردبیل نزد بانک ملت و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۹۴۳۲۳۷۴۷۷ و یا شماره حساب جاری ۰۱۰۴۶۰۲۰۱۱۰۰۹ نزد بانک ملی و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۴۲۹۳ واریز نمایند.

نمایندگی ستاد مردمی دیه در اردبیل سال ۱۳۸۱ تاسیس شده است که از بدو تاسیس با کمک مالی نیکوکاران و ستاد دیه استان و کشور، افزون بر پنج هزار نفر با مجموع مبلغ بدهی یا محکومیت بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال از زندان‌های این استان آزاد شدند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

نظر شما