شناسهٔ خبر: 66633552 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک نظرسنجی جدید در سرزمین های اشغالی نشان داد:

ناامیدی صهیونیستها از آینده/ اولویت آتش‌بس و آزادی اسیران است

تهران-ایرنا- یک نظرسنجی جدید در سرزمین های اشغالی نشان‌ داد که اکثریت صهیونیست‌ها از آینده ناامید و خواستار آتش‌بس در نوار غزه و توافق با مقاومت فلسطین برای آزادی اسیران صهیونیست هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، براساس یک نظرسنجی جدید منتشر شده توسط موسسه صهیونیستی موسوم به «دموکراسی» در تل آویو، امید توده صهیونیست ها به آینده رژیم اشغالگر و امنیت آن نسبت به ماه قبل کاهش یافته است.

براساس این گزارش، فقط ۳۲ درصد صهیونیست ها به آینده سیاسی رژیم اسرائیل امیدوارند و تنها ۳۱.۵ درصد از توان این رژیم برای برقراری امنیت مطمئن هستند.

این نظرسنجی نشان داد که ۵۶ درصد صهیونیست ها خواهان پایان دادن به جنگ علیه غزه و توافق آتش بس هستند و تنها ۳۷ درصد آنها از ادامه جنگ و انجام عملیات نظامی در شهر رفح در جنوب نوار غزه حمایت می کنند.

اکثریت هواداران جریان چپ رژیم صهیونیستی یعنی ۹۲.۵ درصد از آنها و ۷۸ درصد از هواداران جریان های میانه رو خواهان آتش بس و توافق هستند.

در مقابل، ۵۵ درصد هواداران جریان راست‌گرای حاکم بر رژیم صهیونیستی خواهان ادامه جنگ و عملیات نظامی در رفح هستند.

۴۸.۵ درصد هواداران حزب لیکود به رهبری نتانیاهو نیز خواهان ادامه جنگ شده اند.

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ (۶ می ۲۰۲۴) نیز به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح را تائید کرد.

ارتش این رژیم، از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده‌ است. به این ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمامی مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه فلسطینیان غزه را به روی جهان بسته است.

در حالی که رژیم اشغالگر مدعی است که باید برای از بین بردن چهار گردان جنبش حماس حمله گسترده انجام داد، حتی کارشناسان این رژیم تردید دارند که این عملیات تغییردهنده بازی باشد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روی این مسئله اصرار دارد که حمله به رفح برای پیروزی کامل ضروری است ولی تحلیلگران معتقدند که در ابتدا این رژیم باید معنای پیروزی کامل را مشخص کند زیرا تا امروز جنگ نتوانسته است مقاومت فلسطین را نابود کند و گروه های مقاومت دست برتر را در میدان نبرد دارند.

اصرار نتانیاهو بر تداوم جنگ، موجب انزوای کامل رژیم صهیونیستی حتی در بین متحدانش شده است. رژیم اشغالگر در دادگاه بین‌المللی دادگستری به نسل‌کشی متهم شده و گروه های حقوق بشری خواستار پیگرد قضائی مقامات این رژیم هستند.

اعتراض جهانی نیز از نفرت ملت ها از اقدامات جنایتکارانه رژیم اسرائیل حکایت دارد.

نظر شما