شناسهٔ خبر: 66631952 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کوه گل سی سخت پذیرای گردشگران

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دنا گفت: جاده ارتباطی منطقه گردشگری کوه گل پس از پنج روز بازگشایی شد.

صاحب‌خبر -
کوه گل سی سخت پذیرای گردشگران
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، افشین بهمنی افزود: این جاده دسترسی که هشت کیلومتر طول دارد به علت ریزش سنگ در پی بارندگی‌های اخیر مسدود شده بود.
وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی انجام شده در چند روز آینده کار تسطیح جاده ارتباطی کوه گل برای تسهیل در تردد گردشگران انجام می شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دنا اضافه کرد: جاده گردشگری منطقه کوه گل که خاکی بود و در دولت سیزدهم زیرسازی و آسفالت شد.
دریاچه زیبای کوه گل، طبیعت پوشیده از گیاهان خوراکی و دارویی، نغمه پرندگان و آب و هوای دلپذیر در کنار زیرساخت‌های رفاهی کوه گل را به یکی از شلوغ‌ترین جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد و شهر توریستی سی سخت در این روز‌ها بدل کرده است.
وجود گیاهان خوراکی و دارویی، چون قارچ کوهی، چویل، بابونه، نعناع کوهی، ریواس، جاشیر و پونه و گل‌های رنگارنگ کوه گل را متناسب با نامش یعنی رویشگاهی پوشیده از گل و گیاه کرده است.
آبشار تنگه نمک، چشمه سردو و منطقه حفاظت شده دنا از دیگر جاذبه‌های گردشگری نزدیک به این منطقه است که می‌تواند تجربه سفری خاطره انگیز برای مسافران در نیمه دوم هر سال باشد.
برای دسترسی به این بهشت زمینی، باید ابتدا به شهر یاسوج مرکز استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد و پس از طی کردن مسافتی حدود ۳۵ کیلومتر به طرف شمال غربی این شهر، به شهر سی‌سخت رسید، با گذر از شهر سی‌سخت بعد از حدود ۶ کیلومتر به طبیعت زیبای منطقه کوه‌گل می‌رسید.
از پایین دست منطقه کوه‌گل پس از ۳۰ دقیقه پیاده‌روی، با از گذر از میان درختان کوهی و گل‌بوته‌های وحشی می‌توان به یکی از خیال‌انگیزترین جاذبه‌های طبیعی ایران در ارتفاعات رشته کوه دنا رسید.

نظر شما