شناسهٔ خبر: 66619892 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جاده ارتباطی منطقه گردشگری کوه گل بازگشایی شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دنا گفت: جاده ارتباطی منطقه گردشگری کوه گل در این شهرستان پس از پنج روز تلاش بازگشایی شد.

صاحب‌خبر -

افشین بهمنی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دنا گفت: جاده ارتباطی منطقه گردشگری کوه گل دسترسی که هشت کیلومتر طول دارد به علت ریزش سنگ در پی بارندگی‌های اخیر مسدود شده بود.

وی درباره سختی تردد در این مسیر تاکید کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته در چند روز آینده کار تسطیح جاده ارتباطی کوه گل انجام می‌گیرد تا تردد در این جاده با سهولت بیشتری صورت گیرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دنا تصریح کرد: جاده گردشگری منطقه کوه گل که خاکی بود در دولت سیزدهم زیرسازی و آسفالت شد.

دریاچه زیبای کوه گل، طبیعت پوشیده از گیاهان خوراکی و دارویی، نغمه پرندگان و آب و هوای دلپذیر در کنار زیرساخت‌های رفاهی کوه گل را به یکی از شلوغ‌ترین جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد و شهر توریستی سی سخت در این روز‌ها بدل کرده است.

در حالی که این روز‌ها طبیعت بسیاری از جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خشک و تابستانی است اطراف دریاچه کوه گل که حدود نیم هکتار مساحت و ۱۵ متر عمق دارد، چون نقاشی بی عیب و نقص گردشگران را به سوی خود می‌خواند.

در تنگ کوه گل در کنار دریاچه آن که از نظر پوشش گیاهی و جانوری غنی‌ترین منطقه دنای شرقی محسوب می‌شود می‌توان پرندگان مهاجری همچون مرغابی، اردک کله سبز، درنا، لک لک، حواصیل، چنگر، خروس کولی و پرندگانی بومی دیگر را به تماشا نشست.

وجود گیاهان خوراکی و دارویی، چون قارچ کوهی، چویل، بابونه، نعناع کوهی، ریواس، جاشیر و پونه و گل‌های رنگارنگ کوه گل را متناسب با نامش یعنی رویشگاهی پوشیده از گل و گیاه کرده است.

آبشار تنگه نمک، چشمه سردو و منطقه حفاظت شده دنا از دیگر جاذبه‌های گردشگری نزدیک به این منطقه است که می‌تواند تجربه سفری خاطره انگیز برای مسافران در نیمه دوم هر سال باشد.

برای دسترسی به این بهشت زمینی، باید ابتدا به شهر یاسوج مرکز استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد و پس از طی کردن مسافتی حدود ۳۵ کیلومتر به طرف شمال غربی این شهر، به شهر سی‌سخت رسید، با گذر از شهر سی‌سخت بعد از حدود ۶ کیلومتر به طبیعت زیبای منطقه کوه‌گل می‌رسید.

از پایین دست منطقه کوه‌گل پس از ۳۰ دقیقه پیاده‌روی، با از گذر از میان درختان کوهی و گل‌بوته‌های وحشی می‌توان به یکی از خیال‌انگیزترین جاذبه‌های طبیعی ایران در ارتفاعات رشته کوه دنا رسید.

منبع:ایرنا

نظر شما