شناسهٔ خبر: 66629570 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

کامبوج به دنبال کار شایسته: ایمنی شغلی، برابری جنسیتی و حمایت از کارگران مهاجر و معلول

برنامه کار شایسته کامبوج (DWCP) قرار است بین سال‌های ۲۰۲۴-۲۰۲۸ میلادی با همکاری سازمان جهانی کار در زمینه‌های کلیدی روابط کار به منظور ترویج و توسعه الگوی کار شایسته در این کشور اجرا شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از سازمان جهانی کار، نهاد «ILO» (سازمان جهانی کار) به‌ عنوان اصلی‌ترین نهاد بین‌المللی رسمی در دفاع از حقوق کار در سطح جهانی، موفق به عقد یک موافقتنامه با کشور کامبوج برای تحقق الگوی «کار شایسته» با اصلاح روابط کار این کشور شد. 

برنامه کار شایسته کامبوج (DWCP) قرار است بین سال‌های ۲۰۲۴-۲۰۲۸ میلادی با همکاری سازمان جهانی کار در زمینه‌های کلیدی روابط کار به منظور ترویج و توسعه الگوی کار شایسته در این کشور اجرا شود. 

کامبوج و سازمان جهانی کار (ILO) ارتقای سرمایه انسانی، آموزش، رسمی‌سازی نیروی کار و گفتگوی اجتماعی و تقویت چانه‌زنی مزدی را در محور تلاش‌های خود در سال‌های آینده برای تحقق کار شایسته اعلام کرده است. 

برنامه ملی کار شایسته کامبوج روز شنبه به طور رسمی با حضور نمایندگان وزارت کار و آموزش فنی و حرفه‌ای کامبوج، فدراسیون کارفرمایان و انجمن‌های تجاری کامبوج، روسای هیات مدیره اتحادیه‌های کارگری این کشور و معاون شرق آسیای ILO امضا شد. 

این برنامه تحقق کار شایسته در کامبوج تعدادی از حوزه‌های دارای اولویت را مشخص می‌کند. این سازمان به‌دنبال ایجاد سرمایه انسانی از طریق تقویت و گسترش حمایت‌های اجتماعی از کشورها و توسعه آموزش‌های فنی و شغلی است. ضمن اینکه برنامه‌هایی برای توسعه تامین اجتماعی و بهبود ذخایر صندوق‌های بازنشستگی توسط سازمان جهانی کار طی این برنامه در کنار بسته‌های وام و تسهیلات به کامبوج ارائه می‌شود. 

این برنامه همچنین شامل حمایت ILO از دیجیتالی‌سازی اقتصاد کامبوج به منظور حمایت از کسب‌وکارهای کوچک و نیز ایجاد اشتغال بیشتر برای زنان از طریق توسعه فعالیت مهدکودک‌های ارزان قیمت نیز هست. 

علاوه بر این، این برنامه چهارچوبی برای ارتقای گفت‌وگوی اجتماعی و روابط صنعتی هماهنگ و چانه زنی برای ارتقای دستمزد نیز در اختیار کامبوج قرار داده و این کشور ملزم به اجرای آن است. ایمنی شغلی زنان و مردان و برابری جنسیتی و حمایت از کارگران مهاجر و معلول نیز از جمله برنامه‌های بازسازی روابط کار کامبوج تا سال ۲۰۲۸ است.

انتهای پیام/

نظر شما