شناسهٔ خبر: 66626040 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

نامگذاری ورزشگاه در حال ساخت خرم‌آباد به «لر آرنا» باعث شد تا باز هم BBC فارسی سعی کند وقایع ایران را وارونه جلوه دهد.

شیطنت بی‌بی‌سی پس از نامگذاری ورزشگاه جدید خرم‌آباد

شیطنت بی‌بی‌سی پس از نامگذاری ورزشگاه جدید خرم‌آباد

صاحب‌خبر -

تیم فوتبال خیبر خرم آباد در حال حاضر با ۶۷ امتیاز تا هفته سی ام لیگ آزادگان در صدر جدول قرار داد و با توجه به فاصله ۷ امتیازی اش با تیم دوم جدول و ۴ هفته به پایان این لیگ می‌توان گفت خیبری‌ها به احتمال بسیار زیاد برای اولین در تاریخ ۴۰ ساله خود به لیگ برتر صعود خواهند کرد تا پس از سال‌ها استان لرستان نیز نماینده‌ای در سطح اول فوتبال ایران داشته باشد.

آخرین بار گهر دورود تیمی بود که از استان لرستان در لیگ برترفصل ۱۳۹۲ – ۱۳۹۱ حضور پیدا کرد، اما به دلیل مشکلات عدیده مالی، مدیریتی و فنی این تیم همان فصل به لیگ آزادگان سقوط کرد و در ادامه از صفحه فوتبال کشور محو شد.

گهر دورود در نیم فصل اول ۱۳۹۲ – ۱۳۹۱ به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم ورزشگاه تختی دورود در ورزشگاه انقلاب کرج میزبان حریفانشان بود و در ادامه با تلاش‌های مسئولان دورود و لرستان سازمان لیگ با میزبانی بازی‌های گهر در ورزشکاه تختی موافقت کرد.

 ورزشگاه پیر تختی خرم‌آباد که در سال ۱۳۳۹ ساخته شده است نیز همچون بسیاری از ورزشگاه‌های کشور استاندارد‌های لازم سازمان لیگ را ندارد و ورزشگاه در حال ساخت خرم آباد نیز که از سال ۱۳۸۶ کلنگ زنی شده است هم هنوز تکمیل نشده است. مسعود عبدی مالک خیبر خرم آباد چندی پیش برای تکمیل ورزشگاه در حال ساخت خرم آباد اعلام آمادگی کرده بود و مسئولان استان لرستان نیز با این موضوع موافقت کرده اند.

چند روز پیش عبدی پس از بازدید از ورزشگاه در حال ساخت خرم‌آباد گفت: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم آباد از زمان آقای احمدی نژاد کلنگ زنی آن آغاز شد و در دولت آقای رئیسی نیز پیشرفت خوبی داشت منتها قابلیت بهره برداری طبق استاندار‌های سازمان لیگ را نداشت و برای تکمیل آن باید هزینه می‌شد.  ما انتظار داشتیم که در سال گذشته این پروسه تکمیل شود و زمان زیادی را بابت این موضوع از دست ندهیم، اما بیش ازحد انتظار زمان برد. البته ناگفته نماند از زمانی که آقای والی زاده مرادی مدیر کل محترم ورزش و جوانان و همچنین روز‌های اخیر که دکتر شفقت استاندار محترم بر مسند کار نشسته‌اند، فشار مضاعفی ایجاد شد و اعضای کمیسیون نیز همراهی داشتند و طبق ماده ۲۷ با واگذاری ورزشگاه ۱۵ هزار نفری به باشگاه خیبر موافقت شد، اما هنوز قرارداد آن منعقد نشده است. امیدواریم که عقد قرارداد و روند اجرایی آن خیلی زمان نبرد و بتوانیم عملیات‌های بیش‌تری در ورزشگاه انجام دهیم که بتوانیم یک ورزشگاه در شان تیم خیبر خرم آباد و هواداران محترم این تیم تحویل بدهیم.

عبدی در خصوص نام ورزشگاه جدید خرم آباد نیز گفت: همین جا هم اعلام می‌کنم که انشاالله ورزشگاه را هم «لر آرنا» نام گذاری می‌کنیم، چون که این ورزشگاه متعلق به قوم لر هست و به دلیل جایگاهی که خیبر در بین لر تباران عزیز دارد، اسم ورزشگاه را این‌گونه انتخاب می‌کنیم.

با اعلام انتخاب نام لر آرنا برای ورزشگاه جدید خرم آباد سرویس BBC فارسی اعلام کرد که نام ورزشگاه تختی به لر آرنا تغییر داده شده است در حالی که این موضوع صحت نداشت، اما طبق معمول BBC سعی کرد وقایع را وارونه جلوه دهد.

 رسول خادم نیز در توئیتی با استناد به خبر BBC نوشت: برداشتن تدریجی نام پهلوان غلامرضا تختی، پهلوان بزرگ تاریخ معاصر ایران زمین از سر درب ورزشگاه ها، اتفاقی نیست…!

رسول خادم

این در حالی است که عکسی که خادم به همراه توئیت اش منتشر کرده است نیز ورزشگاه تختی نیست بلکه ورزشگاه جدید این شهر است، اما BBC با این توئیت سوژه‌ای مناسب برای ایجاد حاشیه پیدا کرد و با توئیت اشتباه خادم سعی کرد تا به مخاطبانش القا کند که مسئولان ایرانی قصد دارند تا نام جهان پهلوان غلامرضا تختی را از معابر، میادین و ورزشگاه ها بردارند.

پس از یک روز خادم که به اشتباه اش پی برده بود در توئیتی نوشت: امیدوارم خبر دوم درست باشد… یعنی ادامه ساخت ورزشگاهی نیمه کاره در خرم آباد…

رسول خادم

BBC با وجود انتشار توئیت جدید خادم و وجود نداشتن خبری تحت عنوان تغییر نام ورزشگاه تختی خرم آباد باز هم گزارش جدیدی با تیتر «آقا تختی» و پایان زنگ «پهلوانی» در جمهوری اسلامی ایران؟ منتشر کرد و علی رغم نبود چنین موضوعی اصرار داشت به مخاطبانش القا کند که نام ورزشگاه تختی تغییر کرده است.

در وارونه دادن موضوعات مختلف توسط BBC شکی وجود ندارد، اما نکته عجیب اینکه روزنامه شرق هم گزارشی در خصوص تغییر نام ورزشگاه تختی به لر آرنا منتشر کرده است و عجیب تر اینکه چگونه مسئولان و خبرنگار این روزنامه بدون تحقیق که لازمه کار خبری است این گزارش اشتباه را منتشر کرده‌اند.

خبرنگار: سجاد هدایت‌پور

نظر شما