شناسهٔ خبر: 66622712 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس سازمان انرژی اتمی خبر داد؛

رآکتور هسته‌ای شیراز با هدف کار تحقیقاتی، علمی و آموزشی احداث می‌شود

رئیس سازمان انرژی اتمی از تأسیس رآکتور هسته‌ای جدید در شیراز خبر داد و گفت: این اقدام در جهت توسعه علوم و فنون هسته‌ای و کار تحقیقاتی، علمی و آموزشی انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمد اسلامی در خصوص احداث رآکتور جدید هسته‌ای در شیراز، گفت: این اقدام و برنامه مشترک در جهت توسعه علوم و فنون هسته‌ای و کار تحقیقاتی، علمی و آموزشی انجام می‌شود، شیراز یکی از مکان‌های مورد نظر در جهت نیل به این هدف است و در حال حاضر در حال تهیه زمین و طراحی هستیم تا بتوان کار را شروع کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه در خصوص برگزاری کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای اخیر در شهر اصفهان نیز افزود: کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای با شرکت ۲۲ کشور برای اولین بار در تهران برگزار شد. سطح مقالات و ارائه‌ها در تراز بالایی قرار داشت و حدود ۱۰۰ سخنران خارجی و ۱۰۰ سخنران داخلی در این اجلاس شرکت داشتند.

اسلامی همچنین از برگزاری این کنفرانس به صورت دوسالانه خبر داد و اظهار کرد: این کنفرانس تنها جایی است که علوم و فنون هسته‌ای خارج از زنجیره انحصاری نظام استکباری شکل می‌گیرد و به فعالیت خواهد پرداخت.

فریدون عباسی نماینده مردم کازرون در مجلس و رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی در حاشیه اجلاس اصفهان درباره رآکتور هسته‌ای شیراز نیز گفت که «سازمان انرژی اتمی درحال پیگیری برای ساخت یک راکتور ۱۰مگاواتی در شیراز است». 

منبع: خانه ملت

نظر شما