شناسهٔ خبر: 66622132 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

اسلامی خبر داد:

رآکتور هسته‌ای شیراز با هدف کار تحقیقاتی، علمی و آموزشی احداث می‌شود

اسلامی خبر داد: رئیس سازمان انرژی اتمی از تأسیس رآکتور هسته‌ای جدید در شیراز خبر داد و گفت: این اقدام در جهت توسعه علوم و فنون هسته‌ای و کار تحقیقاتی، علمی و آموزشی انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در خصوص احداث رآکتور جدید هسته‌ای در شیراز، گفت: این اقدام و برنامه مشترک در جهت توسعه علوم و فنون هسته‌ای و کار تحقیقاتی، علمی و آموزشی انجام می‌شود، شیراز یکی از مکان‌های مورد نظر در جهت نیل به این هدف است و در حال حاضر در حال تهیه زمین و طراحی هستیم تا بتوان کار را شروع کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه در خصوص برگزاری کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای اخیر در شهر اصفهان نیز افزود: کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای با شرکت ۲۲ کشور برای اولین بار در تهران برگزار شد. سطح مقالات و ارائه‌ها در تراز بالایی قرار داشت و حدود ۱۰۰ سخنران خارجی و ۱۰۰ سخنران داخلی در این اجلاس شرکت داشتند.

اسلامی همچنین از برگزاری این کنفرانس به صورت دوسالانه خبر داد و اظهار کرد: این کنفرانس تنها جایی است که علوم و فنون هسته‌ای خارج از زنجیره انحصاری نظام استکباری شکل می‌گیرد و به فعالیت خواهد پرداخت.

فریدون عباسی نماینده مردم کازرون در مجلس و رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی در حاشیه اجلاس اصفهان درباره رآکتور هسته‌ای شیراز نیز گفت که «سازمان انرژی اتمی درحال پیگیری برای ساخت یک راکتور ۱۰مگاواتی در شیراز است».

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما