شناسهٔ خبر: 66622127 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور کشور:

آمارهای تصادفات کشور نشان از شرایط بحرانی دارد

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور کشور: رئیس پلیس ترافیک شهری راهور کشور گفت: آمارهای تصادفات کشور نشان می‌دهد که ۴۱ تا ۴۲ درصد جانباختگان حوادث رانندگی در مراکز درمانی و ۶ تا هفت درصد حین انتقال جان خود را ازدست می دهند که نشان از شرایط بحرانی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سردار محمدباقر سلیمی روز یکشنبه در همایش کاهش تصادفات با مشارکت مردمی که در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: کشورمان امروز ضرورت دارد که سیستم امداد و نجات قوی در کشور داشته باشد.

وی اضافه کرد: عامل انسانی نیز در خصوص کاهش تصادفات رانندگی بسیار موثر است و آموزش درست و اصولی به ۲ گروه عابر پیاده و همچنین کودکان می تواند در کاهش تصادفات موثر باشد.

سردار سلیمی بیان کرد: حوادث رانندگی مشکل فراگیر جهانی است که در سطح جهان سالانه به طور میانگین حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جان خود را از دست می دهند و همه کشورها برنامه های گسترده ای را برای رها شدن از چالش حوادث رانندگی در دستور کار خود قرار دادند.

این مسئول به ابلاغ یک سند جامع در خصوص رانندگی به کشورها اشاره کرد و گفت: این سند متاسفانه چندسال است که در کشور ما به فراموشی سپرده شد و از سال ۹۶ شاهد هستیم که روند افزایشی در حوادث رانندگی اتفاق افتاد.

سردار سلیمی بیان کرد: عقب ماندگی ریشه ای در توسعه ایمنی خودروها را اشهد هستیم که امسال پلیس راهنمایی و رانندگی از بخش صنعت توسعه ایمنی و مقاومت وسیله نقلیه را مطالبه می‌کند.

وی به عوامل بازدارنده در رانندگی اشاره کرد و یادآور شد: چند سالی است که پلیس راهنمایی و رانندگی افزایش جرایم رانندگی را مطالبه کرده اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

سردار سلیمی با بیان اینکه قزوین جزو استان‌های برتر در کاهش تصادفات است، یادآور شد: آمارهای تصادفات در تعطیلات امسال نشان می‌دهد که قزوین جزو استان‌های برتر در حوزه کاهش تصادفات است.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور کشور خاطرنشان کرد: شواهد و قراین نشان می دهد که عزم جدی در استان قزوین برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و ارتقا ایمنی انجام شده و برنامه های ابتکاری و خلاقانه آن باید الگویی برای سایر استان‌ها شود.

انتهای پیام/

نظر شما