شناسهٔ خبر: 66619845 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۲ درصد مصدومان جاده‌ای در مراکز درمانی فوت می‌کنند

قزوین - ایرنا - رییس پلیس ترافیک شهری راهور کشور گفت: آمارهای تصادفات کشور نشان می‌دهد که ۴۱ تا ۴۲ درصد جانباختگان حوادث رانندگی در مراکز درمانی و ۶ تا هفت درصد حین انتقال جان خود را ازدست می دهند که نشان از شرایط بحرانی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار محمدباقر سلیمی روز یکشنبه در همایش کاهش تصادفات با مشارکت مردمی که در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: کشورمان امروز ضرورت دارد که سیستم امداد و نجات قوی در کشور داشته باشد.

وی اضافه کرد: عامل انسانی نیز در خصوص کاهش تصادفات رانندگی بسیار موثر است و آموزش درست و اصولی به ۲ گروه عابر پیاده و همچنین کودکان می تواند در کاهش تصادفات موثر باشد.

سردار سلیمی بیان کرد: حوادث رانندگی مشکل فراگیر جهانی است که در سطح جهان سالانه به طور میانگین حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جان خود را از دست می دهند و همه کشورها برنامه های گسترده ای را برای رها شدن از چالش حوادث رانندگی در دستور کار خود قرار دادند.

این مسوول به ابلاغ یک سند جامع در خصوص رانندگی به کشورها اشاره کرد و گفت: این سند متاسفانه چندسال است که در کشور ما به فراموشی سپرده شد و از سال ۹۶ شاهد هستیم که روند افزایشی در حوادث رانندگی اتفاق افتاد.

سردار سلیمی بیان کرد: عقب ماندگی ریشه ای در توسعه ایمنی خودروها را اشهد هستیم که امسال پلیس راهنمایی و رانندگی از بخش صنعت توسعه ایمنی و مقاومت وسیله نقلیه را مطالبه می‌کند.

وی به عوامل بازدارنده در رانندگی اشاره کرد و یادآور شد: چند سالی است که پلیس راهنمایی و رانندگی افزایش جرایم رانندگی را مطالبه کرده اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

سردار سلیمی با بیان اینکه قزوین جزو استان‌های برتر در کاهش تصادفات است، یادآور شد: آمارهای تصادفات در تعطیلات امسال نشان می‌دهد که قزوین جزو استان‌های برتر در حوزه کاهش تصادفات است.

رییس پلیس ترافیک شهری راهور کشور خاطرنشان کرد: شواهد و قراین نشان می دهد که عزم جدی در استان قزوین برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و ارتقا ایمنی انجام شده و برنامه های ابتکاری و خلاقانه آن باید الگویی برای سایر استان‌ها شود.

۴۲ درصد مصدومان جاده‌ای در مراکز درمانی فوت می‌کنند

نماینده منتخب مردم قزوین: کاهش تصادفات جاده‌ای با برنامه ریزی علمی کاهش یابد

سالار ولایتمدار، نماینده منتخب مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس دوازدهم شورای اسلامی نیز اظهار کرد: مساله ایمنی باید در زندگی مردم به یک ضرورت مهم تلقی شود و مسایل خطرآفرین موجود را باید با برنامه ریزی علمی کارشناسان کاهش داد.

وی اضافه کرد: بعد از انقلاب اسلامی پدیده ای که برای مردم و مسوولان تلخ بود، مساله جنگ تحمیلی بود که روزانه ۳۰ شهید داشتیم، اما امروز آمار فوتی‌ها در تصادفات جاده ای به روزی ۲۰ فوتی رسیده که مصیبت های فراوانی برای خانواده ها به بار می آورد.

ولایتمدار ادامه داد: همه کشور در آن روزهای سخت در مقابل جنگ تحمیلی مدیریت و ایستادگی کردند و به پیروزی رسیدند و حالا باید در مقابل حوادث و تلفات رانندگی نیز مقابله به عمل آوریم تا کمتر شاهد حوادث ناگوار باشیم.

این نماینده منتخب مجلس دوازدهم خاطرنشان کرد: تشکیل فراکسیون ایمنی راه در مجلس شورای اسلامی حتما در دستور کار نمایندگان استان قزوین قرار می گیرد تا قزوین که جزو پر ترددترین استان ها قرار دارد از حوادث کمتری برخوردار شود.

ولایتمدار یادآور شد: کیفیت خودروها و رفع نقاط حادثه خیز از موضوعات بسیار مهم مرتبط با حوادث رانندگی است که باید یه صورت جدی در استان به آن پرداخته شود تا تلفات رانندگی در جاده ها کاهش یابد.

نظر شما