شناسهٔ خبر: 66620770 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مطرح کرد؛

استفاده از محصولات دانش‌بنيان و فناوري‌هاي نوين، راهکار افزايش عمر مفيد رويه‌هاي آسفالتي

صاحب‌خبر -
استفاده از محصولات دانش‌بنيان و فناوري‌هاي نوين، راهکار افزايش عمر مفيد رويه‌هاي آسفالتي
خبرگزاری آریا - رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران بر استفاده از محصولات دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین به عنوان راهکاری برای افزایش عمر مفید رویه های آسفالتی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری آریا از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، محمد مهدی حیدری رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در بازدید از بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران از واحدهای تولیدکننده قیر و یکی از واحدهای دانش‌بنیان در حوزه محصولات آسفالت، بتن و پوشش گوگردی گفت: یکی از معضلات جدی و هزینه بر در کشور، پایین بودن عمر مفید رویه‌های آسفالتی است که برای نگهداری وضع موجود حداقل 250 همت اعتبار نیاز است که متاسفانه با توجه به کمبود اعتبارات عمرانی در کشور و تهاتری بودن قیر مصرفی، حدود 10 درصد از هزینه مزبور تامین می‌شود.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: با تغییر رویکرد در مدیریت ساخت و نگهداری راه‌های کشور و استفاده از محصولات دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین، می‌توان عمر مفید رویه‌های آسفالتی را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش داد. در این راستا این مرکز چندین سال بر روی فناوری‌های نوین با هدف کاهش هزینه و افزایش کیفیت مخلوط‌های آسفالتی، پروژه‌های تحقیقاتی کاربردی متعددی را انجام داده و به نتایج خوبی رسیده است که برخی از آنها در پروژه‌های پایلوت با همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور اجرا شده و نتایج میدانی آنها نیز مثبت است. به عنوان نمونه می‌توان به آسفالت پودر لاستیکی، استفاده از تراشه آسفالت، آسفالت گوگردی و... اشاره کرد.
گفتنی است در ادامه رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با رئیس پارک علم و فناوری نفت و گاز وزارت نفت در راستای توسعه زنجیره ارزش افزوده به گوگرد در پروژه‌های زیرساخت کشور به گفتگو پرداختند.

نظر شما