شناسهٔ خبر: 66618743 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

حاجی‌پور:

کارگران سد هراز به دلیل نداشتن بودجه کار خود را رها کرده و بیکار شده‌اند

حاجی‌پور: نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر نیرو گفت: سد هراز را دریابید. امروز که با شما صحبت می‌کنم، کارگران سد هراز به دلیل نداشتن بودجه کار خود را رها کرده و بیکار شده‌اند. از طرفی در زمان کلنگ‌زنی سد هراز، وزارت نیرو قول داد ابتدا ۲ میلیون و ۲۰۰هزار تن پسماند دپو شده در کاسه سد را تخلیه کند، اما انجام نشد؛ بیایید در راستای حمایت از کشاورزان این پسماند را تخلیه کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، رضا حاجی‌پور، نماینده مردم آمل در مجلس، در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۳ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در ابتدای نطق میان دستور خود ضمن تقدیر و تشکر از مردم بزرگ، عالم‌پرور و شریف شهرستان آمل به جهت اعتمادی که مجدد به وی داشته‌اند، با قرائت بیت «مرا عهدی است با جانان که تا جان در بدن دارم/ هواداران کویش را چو جان خویشتن دارم» با مردم حوزه انتخابیه خود تجدید عهد کرد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در ادامه به نمایندگی از مردم شهرستان هزار سنگر آمل در راستای مسائل و مشکلاتی که در حوزه‌های مختلف در سطح استان مازندران و شهرستان آمل، خصوصاً در عرصه کشاورزی گریبان‌گیر مردم شده است؛ خطاب به رئیس جمهور گفت: اقتصاد استان مازندران بر مبنای کشاورزی استوار است؛ اما امروز و در زمان کاشت برنج که باید یک بارقه امید در دل مردم کاشته شود، دولت محترم ارز ترجیحی برای واردات برنج تخصیص داده است.

حاجی‌پور خطاب به رئیس جمهور با اعلام اینکه در کجای دنیا برنج‌کاران را اینگونه حمایت و تشویق می‌کنند؟ اضافه کرد: شما در سال گذشته قبل از اینکه برنج کشاورزان بیرون بیاید، هرچه که دلتان خواست برنج وارد کردید و در زمان  فروش برنج، دلالان به ثمن بخس از کشاورزان و برنج‌کاران خریداری کردند و دولت بعد از هشت ماه با تلاش و کوشش و تحسنی که نمایندگان مجلس در صحن علنی مجلس داشتند، تنها یک حرکت در راستای خرید برنج پرمحصول در شمال کشور انجام داد؛ که ما اساساً برنج پرمحصولی در شهرستان آمل و استان مازندران نداشتیم.

وی افزود: الان هم به جای اینکه برنج‌کاران ما را تشویق کنید، در زمان کاشت با فاصله یک ماه با برداشت این برنج ارز ترجیحی به واردات برنج تخصیص داده‌اید. آقای رئیس جمهور در آستانه سفرتان به استان مازندران یک اقدام عملیاتی در راستای حذف این ارز ترجیحی و دلخوش کردن کشاورزان و برنج‌کاران ما انجام دهید و در راستای حمایت از این قشر زحمتکش قدمی بردارید.

نماینده مردم آمل در مجلس در بخش دیگر نطق خود خطاب به وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی کشور گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران را دریابید. پیش از این هم چندین بار تذکر دادم؛ همه نمایندگان استان مازندران از این وضع ناراحت هستند، اما وزارت بهداشت خیلی راحت از کنار مسائل دانشگاه علوم پزشکی مازندران عبور می‌کند.

حاجی‌پور در ادامه خطاب به وزیر نیرو گفت: سد هراز را دریابید. امروز که با شما صحبت می‌کنم، کارگران سد هراز به دلیل نداشتن بودجه کار خود را رها کرده و بیکار شده‌اند. از طرفی در زمان کلنگ‌زنی سد هراز، وزارت نیرو قول داد ابتدا ۲ میلیون و ۲۰۰هزار تن پسماند دپو شده در کاسه سد را تخلیه کند، اما انجام نشد؛ بیایید در راستای حمایت از کشاورزان این پسماند را تخلیه کنید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما