شناسهٔ خبر: 66617554 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

اعلایی: با افزایش جرائم رانندگی می توانیم ضمن اصلاح رفتار رانندگان به کاهش سوانح کمک کنیم

استاندار قزوین گفت: در کنار برنامه ریزی برای ایمن سازی راهها و خودرو بایستی با افزایش جرایم رانندگی ضمن اصلاح رفتار رانندگان به کاهش سوانح و تلفات جاده ای کمک کنیم. استاندار قزوین گفت: در کنار برنامه ریزی برای ایمن سازی راهها و خودرو بایستی با افزایش جرایم رانندگی ضمن اصلاح رفتار رانندگان به کاهش سوانح و تلفات جاده ای کمک کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ همایش «کاهش تصادفات با مشارکت مردم» روز یکشنبه با حضور محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین، سلیمی معاون عملیات راهور کشور، سردار آبنوش نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، کشتکار متخصص طب اورژانس، رجحانی معاون عمرانی استانداری، سرهنگ ذاکری منش فرمانده پلیس راه استان و فرماندهان پلیس راه و راهور ، میزانی سرپذرست راه و شهرسازی، حق لطفی مدیرکل راهداری و در استانداری قزوین برگزارشد.

محمد مهدی اعلایی در این همایش اظهارداشت: نگاه ما قدردانی از دست اندرکاران خدمت رسانی به مسافران نوروزی است که که در دو سال گذشته با خدمات مناسبی که ارائه شد و اقدامات و برنامه ریزی کارشناسی در ردیف استانهای برتر در کاهش سوانح جاده ای بودیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: این موفقیت با همراهی راهداری، پلیس راه، اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی و نیروهای جهادی و مردمی محقق شد که از همه نیروها قدردانی می کنیم.

اعلایی بیان کرد: کاهش حوادث رانندگی بسیار مهم است و برای دستیابی به آن باید چند متغیر مورد توجه قرار گیرد که در دو سال گذشته برنامه های خوبی برای ایمنی جاده های استان صورت گرفته که ارزشمند است.

اعلایی: با افزایش جرائم رانندگی می توانیم ضمن اصلاح رفتار رانندگان به کاهش سوانح کمک کنیم

افزایش جرایم رانندگی باید اجرایی شود

استاندار قزوین که از موافقان افزایش جرایم رانندگی است در این زمینه نیز گفت: مدتها با یک نگاه غیر خرفه ای با افزایش جرایم رانندگی مخالفت می شد اما وقتی همه نهادها و سازمانها پذیرفتند که این جرایم باید بازدارنده باشد با افزایش آن موافق شده اند.

وی بیان کرد: اگر نقاط حادثه خیز در جاده ها و ایمنی خودروها را کنار بگذاریم می توان گفت راهها کمترین نقش در حوادث را دارند و ما روش های بهتری داریم که می توانیم بسرعت آن را اجرا کرده و نتیجه بگیریم که یکی از راهکارها افزایش جریمه هاست زیرا در حال حاضر میزان آن خنده دار است و نمی تواند بازدارنده باشد.

اعلایی یادآورشد: در بسیاری از کشورها جرایم رانندگی بسیار سنگین است و اگر نگاه فقط به راه و خودرو باشد که اصلاح شود زمان می خواهد و باید با توسعه دوربینهای هوشمند و کنترل مسیرها بتوانیم راننده ها به رعایت قوانین ملزم کرده و سوانح را کاهش دهیم.

اعلایی: با افزایش جرائم رانندگی می توانیم ضمن اصلاح رفتار رانندگان به کاهش سوانح کمک کنیم

وی گفت: در استان قزوین با جدیت به عوامل حوادث توجه کردیم و برای نمونه سال گذشته موضوع رعایت فاصله طولی از خودروی جلویی را مورد تاکید قرار دادیم و با پیامک به مسافران این مسیر اعلام کردیم این توصیه را جدی بگیرند تا سوانح کم شود.

استاندار قزوین افزود: دوربینهای فعلی فقط سرعت را کنترل می کند در حالی که باید سایر عوامل را هم بتوانیم رصد کنیم تا سوانح پیشگیری شود زیرا خیلی از سوانح دلایلش رعایت نکردن فاصله از خودروی جلویی است و باید هم مردم توجیه شوند و هم رعایت کنند و این که کسی از جریمه زیاد ناراحت می شود نباید توجه کرد وقتی یک راننده متخلف موجب کشته شدن برخی و نقص عضو دیگران می شود باید جریمه سنگین شود.

وی تصریح کرد: امروز میزان جرایم رانندگی از قیمت تنقلات هم کمتر است و این روش اشتباه است و باید جرایم رانندگی را بشدت بالا ببریم تا کاهش سوانح را شاهد باشیم.

اعلایی یادآورشد: در استان عزم و اراده جدی برای کاهش سوانح رانندگی وجود دارد چون راههای ما ملی است و حدود ۲۰ درصد سفرها از این مسیرهاست و روزانه یک میلیون تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو از راههای استان تردد می کنند باید بتوانیم ایمنی سفر را تقویت کنیم.

استاندار قزوین بیان کرد: در کنار افزایش جرایم ما هم کارهای خود را انجام می دهیم و رفع نقاط حادثه خیز در استان جدی است و با پیگیری معاونت عمرانی توانستیم مسیرهای دسترسی غیر مجاز به اتوبان را که حادثه ساز بود مسدود کنیم که انتقاد و اعتراض هم شد اما منافع ملی را ترجیح دادیم تا حوادث کم شود.

اعلایی: با افزایش جرائم رانندگی می توانیم ضمن اصلاح رفتار رانندگان به کاهش سوانح کمک کنیم

اعلایی افزود: در توزیع اعتبارات عمرانی اولویت ما راههاست تا هم برای ایمنی و هم تقویت عقب ماندگیها هزینه شود و برای مناسب سازی مسیرها اقدام کردیم اما به رویکرد ملی نیاز هست تا از اعتبارات ملی برای اصلاح راهها اختصاص دهیم.

استاندار قزوین اظهارداشت: وقتی سالانه ۲۰ هزار نفر انسان مولد در سوانح جاده ای کشته شده و صدها هزار نفر مجروح و ناقص می شوند و ضایعه سنگینی به کشور تحمیل می شود و صنعت بیمه هزینه سنگین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی پرداخت می کند نشان می دهد باید در این مسیر جدی باشیم و با هزینه های کمتری در مسیر پیشگیری گام برداریم.

در ادامه این مراسم از انسانهای فداکار رضا محرابی و محرم یوسفلی که با شجاعت توانسته بودند جان چند انسان را نجات دهند تجلیل شد.

اعلایی: با افزایش جرائم رانندگی می توانیم ضمن اصلاح رفتار رانندگان به کاهش سوانح کمک کنیم

تجلیل از دست اندرکاران طرح نوروزی و نیروهای موثر در کاهش سوانح جاده ای در استان نیز تجلیل شد.

انتهای پیام

نظر شما