شناسهٔ خبر: 66616301 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

لایحه مکان‌های جدید آرامستان پایتخت به شورا ارسال می‌شود

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) درباره مطالعات آرامستان‌های جدید پایتخت، گفت: در این ارتباط لایحه‌ای به‌زودی به شورای شهر تهران ارسال می‌شود و ۴ نقطه از پایتخت برای احداث آرامستان پیش‌بینی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در جریان دویست و سی و پنجمین جلسه شورای شهر تهران لایحه شهردار تهران درباره بهای خدمات آرامستان بهشت زهرا (س) از سال 1403 در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت و در ادامه برخی از اعضای شورای شهر تهران از جمله پیرهادی،‌ شربیانی، عباسی، صادقی، اقراریان، سلیمانی، کاشانی و چمران ریاست شورای شهر تهران، پیشنهادات و توضیحاتی را مطرح کردند.

در ادامه محمدجواد تاجیک؛ مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) با اشاره به ظرفیت دفن اموات در بهشت زهرا اظهار کرد: در حال حاضر به هنگام فوت شهروندان، یک طبقه قبر رایگان به آنها ارائه می‌شود. اما ظرفیت ارائه این قبرهای رایگان در حال تمام شدن است و در برخی مناطق دیگر، شاید تا چند دهه آینده نیز امکان دفن اموات وجود داشته باشد.

وی درباره مطالعات آرامستان‌های جدید پایتخت گفت: در این ارتباط لایحه‌ای به زودی به شورای شهر تهران ارسال می‌شود و 4 نقطه از پایتخت برای احداث آرامستان پیش‌بینی شده است.

تاجیک در ارتباط با پیش‌فروش قبر گفت: در این بخش هیچ محدودیتی نداریم و خانواده‌هایی که تمایل دارند در قطعه‌ای که بستگان نزدیک خود را دفن کرده‌اند، می‌توانند قبر تهیه کنند و پیش‌فروش برای این خانواده‌ها پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا در رابطه با فروش قبر به خانواده‌های تهرانی گفت: در قسمت روز یک طبقه رایگان و دو طبقه با دریافت هزینه انجام می‌پذیرد و این در حالی است که برخی خانواده‌ها تمایلی به خرید دو طبقه دیگر ندارند و در این بخش ما دو طبقه دیگر را برای دفن سایر اموات استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: هر طبقه قبر در ناحیه 3 بهشت زهرا 15 میلیون تومان بوده که این میزان به 20 میلیون تومان رسیده است.

تاجیک افزود: 25 هزار پلاک قبر در دفن روز داریم که با احتساب سه طبقه قبر به 75 هزار طبقه می‌رسد و این میزان جوابگوی یک سال و نیم بازه زمانی است.

انتهای پیام/

نظر شما