شناسهٔ خبر: 66616071 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو خانه صنعت، معدن و تجارت:

پیوست اجرایی جهش تولید تدوین شود

تهران- ایرنا- عضو خانه صنعت، معدن و تجارت گفت: بخش خصوصی به ویژه صنعتگران همیشه پویا و آماده به حرکت هستند تا در جهت تحقق شعار سال با بدنه دولتی مشارکت کنند.

صاحب‌خبر -

رمضان بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در خصوص نامگذاری سال به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: رهبر فرزانه چندین سال است که در حوزه اقتصادی شعار سال را عنوان می‌کنند که این امر نشانگر اهتمام به بخش اقتصادی است. در سال‌های اخیر که تحریم بیشتر شده تحقق شعار سال اهتمام بیشتری می‌طلبد.

وی افزود: بخش خصوصی پویا و آماده حرکت است. این شعارها برای بخش خصوصی دارای فایده بوده و بر اساس آن تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری در افزایش تولید، کیفیت و تقویت صادرات صورت می‌گیرد.

عضو خانه صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه زیرساخت‌های رونق اقتصادی باید از سوی بخش دولتی فراهم شود گفت: صنعتگران و تولیدگران نیازمند رفع موانع و بسترسازی در زمینه‌های مختلف تأمین سرمایه، تسهیلات ارزان قیمت، تأمین زیرساخت‌های انرژی و سایر موارد هستند تا راهکار عملی کردن شعار سال اجرایی شود.

وی ادامه داد: پیوست اجرایی تحقق شعار سال نیاز است تا از سوی بخش دولتی تدوین و با تعامل و همفکری بخش خصوصی اجرایی شود.

بهرامی با تأکید بر اینکه صنعتگران در جهت رونق تولید دست به کار شده‌اند، گفت: مردم با تزریق سرمایه‌های خرد و سرگردان به این بخش می‌توانند سرمایه واحدها و بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی را افزایش داده و خودشان نیز در این مشارکت اقتصادی سهیم باشند.

عضو خانه صنعت، معدن و تجارت ابراز داشت: بخش خصوصی به دور از نگاه شخصی و انجمنی، از فضاهای فساد و رانت‌خواری خودداری کرده و به دنبال اقتصاد شفاف و رونق تولید است.

وی با بیان اینکه باید به بخش خصوصی در حوزه تولید و مشارکت اعتماد شود، گفت: قانون بهبود محیط کسب وکار با حذف کردن بخشنامه‌های خلق الساعه و یک شبه به رشد تولید کمک شایانی کرده است.

بهرامی خاطر نشان کرد: امروز نیاز داریم که با شناسایی بازارهای هدف صادراتی، کالاها را صادر کنیم در همین راستا باید قوانین و دستورالعمل‌های صادرات تسهیل شود تا بخش خصوصی بتواند از ظرفیت بازارهای کشورهای همسایه و آفریقایی بهره ببرد.

نظر شما