شناسهٔ خبر: 66615897 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان دانشجویان کشور؛

عملیات اجرایی ساخت شهرک خوابگاه دانشجویی و مرکز مشاوره دانشگاه علم و فناوری مازندران آغاز شد

آیین کلنگ‌زنی پروژه‌های شهرک خوابگاه دانشجویی و مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه با حضور داداش‌پور معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، همزمان با برگزاری نشست هیئت رئیسه‌ دانشگاه علم و فناوری مازندران در محل سالن جلسات واحد ریاست برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه علم و فناوری مازندران، ‌در ابتدای نشست هیئت رئیسه دانشگاه، ربانی ، به ارائه‌ گزارشی جامع از پیشرفت‌های حاصله در دو سال گذشته و برنامه‌های راهبردی دانشگاه پرداخت.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده صنعتی و گردشگری منطقه افزود: علی‌رغم ظرفیت منطقه‌ای و جمعیت دانشجویی قابل توجه در منطقه، نسبت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های دولتی به نسبت جمعیت استان پایین‌تر از میانگین کشوری بوده که سبب موجب مهاجرت متقاضیان تحصیلی به خارج استان و تحصیل در دانشگاه‌های غیرانتفاعی شده است و این امر نیازمند مساعدت بیشتر دولت و وزارت علوم جهت توسعه و تکمیل زیر ساخت‌های لازم از جمله مجتمع‌های خوابگاهی می‌باشد.

رئیس دانشگاه علم و فناوری مازندران گفت: براساس سند برنامه راهبردی دانشگاه توسعه رشته‌های آموزشی با محوریت سه حوزه علوم دریایی و اقتصاد دریا محور، نفت و انرژی و محیط زیست در دستور کار قرار دارد.

 ربانی در ادامه ضمن اشاره به اقدامات موثر‌ و برنامه‌های مدون انجام شده در مرکز مشاوره‌، سلامت و سبک زندگی دانشگاه بیان داشت: در سال گذشته مرکز مشاوره دانشگاه بعنوان مرکز برگزیده  مورد تقدیر قرار گرفت و تلاش بر این است تا با جذب اعتبارات لازم ساختمانی با فضای فیزیکی مناسب جهت ارائه خدمات در بخش بهداشت و مشاوره در داخل دانشگاه احداث گردد.

 وی با تاکید بر ضرورت احداث خوابگاه‌های دانشجویی بیان داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته و جذب اعتبارات لازم، فرآیند تکمیل 9 واحد خوابگاهی متاهلی آغاز شده و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته این واحدها تا مهر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

ربانی در ادامه گفت: با اختصاص اعتبار 720 میلیارد ریالی پروژه شهرک خوابگاهی نیز آغاز شده و امید بر این است تا با اتمام این پروژه‌ها، بخش مهمی از نیاز دانشگاه تامین گردد. ارائه گزارشی از وضعیت شاخصه‌های دانشجویی در بخش خوابگاه و تغذیه، کمبودهای بخش سلف و خوابگاه‌های دانشجویی از دیگر موارد اشاره شده توسط ریاست دانشگاه بوده است.

در خاتمه نشست هیئت رئیسه دانشگاه، داداش‌پور معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سخنانی کوتاه ضمن تقدیر از مجاهدت ریاست و تیم اجرایی دانشگاه علم و فناوری مازندران و اقدامات مثبت انجام گرفته طی دو سال گذشته و ارتقای مرتبه علمی و پژوهشی دانشگاه، ابراز امیدواری کرد تا با ماموریت‌محور شدن مجموعه و ایجاد رشته‌های مرتبط با صنایع منطقه از جمله دریا، نفت و محیط زیست و جذب دانشجویان بین‌الملل، تثبیت دانشگاه محقق گردد.

در پایان حضور معاون سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه علم و فناوری مازندران، کلنگ ساخت پروژه‌های شهرک خوابگاه دانشجویی و مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی توسط داداش‌پور و ربانی بر زمین خورد تا با مساعدات وزارت و جذب اعتبارات لازم، دانشجویان گرامی شاهد بهره‌برداری و استفاده از این امکانات باشند.

نظر شما