شناسهٔ خبر: 66614433 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در گفت‌وگو با «شهروند» مطرح کرد؛

نوری: هر اتفاقی بیفتد، استقلال قهرمان است!

صاحب‌خبر -

 [شهروند] محمد نوری، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال، درباره شرایط این روزهای آبی‌پوشان پایتخت پیش از بازی با فولاد در هفته بیست‌وهفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: «هر بازی برای تیم‌ها در این هفته‌ها حکم فینال دارد. تیم‌هایی برای بقا می‌جنگند و برخی تیم‌ها هم برای قهرمانی رقابت می‌کنند. بازی استقلال مقابل فولاد بسیار سخت است و این چهار بازی آینده، نتیجه زحمات یک سال است. با وجود صبوری و سختی‌های زیادی که برای استقلال رقم خورد، جواد نکونام با کمک هواداران توانست صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر را به دست بیاورد.

24 ساعت دیگر،‌ تیم فوتبال استقلال در یکی دیگر بازی‌های حساس خود، ساعت 19:30 روز دوشنبه در ورزشگاه آزادی به مصاف فولاد خوزستان می‌رود. شاگردان جواد نکونام برای حفظ صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر و نزدیک‌تر شدن به قهرمانی مسابقات، به سه امتیاز این مسابقه نیاز دارند و این باشگاه با دعوت از هواداران خود تلاش کرده تا بیشترین استقبال را برای این بازی به ارمغان بیاورد.
یکی از چالش‌های استقلال در این مدت، مصدومیت برخی از بازیکنان بوده و حالا آبی‌پوشان باید در حالی به مصاف فولاد بروند که روزبه چشمی و صالح حردانی را به خاطر محرومیت در اختیار ندارند و مهدی مهدی‌پور هم تا چند ماه دیگر به میدان برنمی‌گردد، در این وضعیت اما به نظر می‌رسد اخبار خوشایندی به جواد نکونام رسیده، چون بر اساس خبرهای دریافتی شرایط آرمین سهرابیان و رافائل سیلوا به مراتب از روزهای گذشته بهتر است و آنها به احتمال فراوان مشکلی جهت همراهی تیم در مسابقه دوشنبه نخواهند داشت. اگر چنین اتفاقی رخ بدهد قطعا مشکلات جواد نکونام برای چیدمان ترکیب ثابت کمتر از روزهای قبل خواهد شد. البته پیش از این بازی، با حکم کمیته انضباطی امید حامدی‌فر یک جلسه تعلیقی و مهدی هاشمی‌نسب مربی آبی‌ها 2 جلسه قطعی از همراهی تیم‌شان محروم شدند.
در مقابل تیم فولاد با 22 امتیاز، یکی از گزینه‌های سقوط به لیگ دسته یک است و برای حفظ سهمیه نیازمند کسب حداکثر امتیازات تا آخر لیگ است. شاگردان ویسی در حالی این هفته مقابل استقلال صدرنشین به میدان می‌روند که نزدیک به 10 سال از آخرین پیروزی فولاد برابر آبی‌ها در ورزشگاه آزادی گذشته است. فولادی‌ها آخرین بار در شهریورماه ۱۳۹۳ و در دیدار رفت لیگ چهاردهم میان دو تیم بود که موفق شدند با تک گل سروش رفیعی در ورزشگاه آزادی به برتری یک بر صفر برسند. دیداری که میان سرمربی کنونی تیم‌ملی و سرمربی سابق یعنی دراگان اسکوچیچ برگزار شد و در پایان با برتری یاران مربی کروات به پایان رسید. بعد از آن دیدار تاکنون دو تیم ۹ مرتبه در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفته‌اند که حاصلش پنج برد برای آبی‌ها و چهار مساوی بوده است. محمد نوری، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال، در گفت‌وگویی که با «شهروند» داشت درباره شرایط استقلالی‌ها پیش از بازی با فولاد صحبت‌های مختلفی را مطرح کرد. او عملکرد بلانکو و ماشاریپوف را قابل ستایش دانست و معتقد بود آبی‌های پایتخت برای رسیدن به عنوان قهرمانی مسابقات نباید خود را به سمت حواشی ببرند و باید تمام تمرکز خود را برای موفقیت در بازی‌های پیش‌رو بگذارند.  گفت‌وگوی «شهروند» را با محمد نوری می‌خوانید:

آقای نوری بازی استقلال مقابل فولاد را چطور می‌بینید؟
هر بازی برای تیم‌ها در این هفته‌ها حکم فینال دارد. تیم‌هایی برای بقا می‌جنگند و برخی تیم‌ها هم برای قهرمانی رقابت می‌کنند. بازی استقلال مقابل فولاد بسیار سخت است و این چهار بازی آینده، نتیجه زحمات یک سال است. با وجود صبوری و سختی‌های زیادی که برای استقلال رقم خورد، جواد نکونام با کمک هواداران توانست صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر را به دست بیاورد. فولاد تیم خوبی است و زیرساخت‌های خوبی دارد، حیف است که در نیمه پایین جدول لیگ حضور دارد. استقلال هفته گذشته یک کام‌بک فوق‌العاده داشت و امیدوارم این تیم بتواند روند موفقیت‌آمیز خود را ادامه دهد.

برای چهار هفته پایانی، استقلال باید چه مسائلی را مدنظر داشته باشد؟
رمز موفقیت استقلال از ابتدای کار رفاقت و اتحاد میان بازیکنان تیم بوده است و آنها فعل خواستن را صرف کردند. استقلالی‌ها نیاز به تمرکز و آرامش دارند تا این چهار بازی را با موفقیت پشت‌سر بگذارند. تیم پرسپولیس هم به دنبال این است که ما لغزش کنیم، اما چه قهرمان شویم یا نشویم، از دید ما استقلال قهرمان است.

در این مدت عملکرد خوب بازیکنانی همچون ماشاریپوف و بلانکو و پاس‌ گل‌های ابوالفضل جلالی، تاثیر قابل توجهی روی موفقیت‌‌های استقلال گذاشته است. در این‌باره چه نظری دارید؟
تیمی که مهره‌های کلیدی و تعیین‌کننده دارد، در بازی‌های سخت عیار خود را مشخص می‌کند. ماشاریپوف و بلانکو نشان دادند که بازیکنان بسیار خوبی هستند. خیلی‌ها می‌گفتند بلانکو خوب و گلزنی نیست، اما این بازیکن خود را ثابت کرد. ابوالفضل جلالی با توجه به اینکه عملکرد بسیار خوبی داشته است، لیاقت این را دارد که جایگاه ثابتی در ترکیب تیم‌ملی داشته باشد. بازیکنان همه دارند زحمت می‌کشند و امیدوارم همه دست‌به‌دست هم دهیم تا استقلال بتواند به عنوان قهرمانی مسابقات برسد.

به عنوان پیشکسوت باشگاه استقلال چه نصیحتی به آبی‌پوشان پایتخت در چهار هفته باقی‌مانده لیگ برتر دارید؟
ما در 35 سالی که در فوتبال بوده‌ایم، این شرایط را دیده‌ایم. استقلالی‌ها بسیار خوب بوده‌اند، اما نصیحت من این است که بازیکنان در چهار بازی باقی‌مانده تمرکز کنند و در بازی‌ها قدرتمند ظاهر شوند تا هیچ مشکلی برای نتیجه‌گیری تیم به وجود نیاید. به نظر من بازیکنان استقلال برای مصاف با رقبا قدرتمند هستند و نباید هیچ تیمی را دست‌کم بگیرند و با تمام قدرت خود بازی کنند و عملکرد موفق خود را
 ارائه دهند.

نظر شما