شناسهٔ خبر: 66613751 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

خرید اینترنتی بلیط اتوبوس سخت نیست!

صاحب‌خبر -

 

افراد زیادی سفر با اتوبوس را به دلایل مختلفی مانند هزینه کم‌تر به سفر با هواپیما و قطار ترجیح می‌دهند. بلیط اتوبوس ارزان و در دسترس است به همین دلیل دانشجویان و اقشار کم‌درآمد هم جزو افرادی هستند که خرید بلیط اتوبوس برایشان در اولویت قرار دارد. در گذشته خرید بلیط اتوبوس پایانه ‌ها به صبوری احتیاج داشت.

شما باید به‌صورت حضوری به پایانه‌ها می‌رفتید و ساعت‌ها در صف منتظر می‌ماندید. در این مواقع شاید بلیط به شما هم می‌رسید و می‌توانستید در تاریخ موردنظرتان به سفر بروید. درحال‌حاضر خرید اینترنتی بلیط اتوبوس این مشکل را برطرف کرده است. ما در ادامه این مطلب به شما از مزایای سفر با این وسیله نقلیه پرطرفدار صحبت می‌کنیم و به شما خواهیم گفت که در هنگام خرید اینترنتی بلیط اتوبوس باید به چه نکاتی توجه داشته باشید. اگر برای اولین بار قصد خرید اینترنتی بلیط اتوبوس را دارید؛ مطالعه این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد.

خرید اینترنتی بلیط اتوبوس سخت نیست!

سفر با اتوبوس چه مزایایی دارد؟

اولین و مهم‌ترین مزیت سفر با اتوبوس، قیمت پایین بلیط این وسیله نقلیه است. بلیط اتوبوس نسبت به قطار و هواپیما قیمت کم‌تری دارد به همین دلیل افرادی با بودجه کم هم می‌توانند از این وسیله نقلیه برای سفر استفاده کنند. از دیگر مزیت‌های سفر با اتوبوس می‌توان به سرعت بالاتر آن نسبت به قطار و امکانات رفاهی خوب اتوبوس‌های بین شهری اشاره کرد. اگر تجربه سفر با قطار را داشته باشید به‌خوبی می‌دانید که سرعت قطار بسیار پایین است.

اتوبوس با سرعت بسیار بالاتری مسافران را جابه‌جا می‌کند و نسبت به قطار توقف‌های کم‌تر و کوتاه‌تری دارد. همچنین برخلاف گذشته اتوبوس‌های بین شهری از امکانات رفاهی خوبی برخوردار هستند. به‌عنوان‌مثال صندلی‌های تخت‌شو، اینترنت پرسرعت و سوکت‌های شارژر از جمله امکانات اتوبوس‌های بین شهری محسوب می‌شوند. امکان تماشای مناظر طبیعی و انجام کارهای عقب‌افتاده در حین سفر هم از دیگر مزایای سفر با اتوبوس هستند. همچنین همیشه در مسیرهای پرتردد تعداد زیادی اتوبوس وجود دارند بنابراین شما به‌راحتی می‌توانید یک بلیط اتوبوس برای سفرتان بخرید.

چگونه بلیط اتوبوس بخریم؟

یکی از روش‌ها خرید بلیط اتوبوس پایانه‌ ها از طریق مراجعه حضوری است. در این روش شما باید به یکی از باجه‌های فروش بلیط در پایانه‌های مسافربری مراجعه کنید و با ارائه کارت ملی و پرداخت هزینه، بلیط موردنیازتان را بخرید. این روش زمان‌بر است. همچنین شاید موفق به خرید بلیط اتوبوس در تاریخ موردنظرتان نشوید. در چنین مواقعی مجبور هستید که در روزهای دیگر دوباره به پایانه بروید. روش دیگر برای خرید بلیط اتوبوس، مراجعه به سایت‌های فروش اینترنتی بلیط است.

در این سایت‌ها امکان خرید اینترنتی بلیط اتوبوس به مقصد شهرهای مختلف ایران وجود دارد. شما در این سایت‌ها با چند کلیک ساده می‌توانید بلیط اتوبوس‌ رزرو کنید. همچنین امکان مقایسه قیمت، امکانات و ساعت حرکت اتوبوس‌های مختلف از طریق سایت‌های فروش اینترنتی بلیط مانند علی بابا وجود دارد. خرید اینترنتی راهی مطمئن، آسان و ارزان برای کسانی است که می‌خواهند با اتوبوس به مسافرت بروند.

خرید اینترنتی بلیط اتوبوس سخت نیست!

نکاتی که باید قبل از خرید اینترنتی بلیط اتوبوس بدانید!

خرید بلیط اتوبوس پایانه ‌ها به‌صورت اینترنتی کار بسیار آسانی است. بااین‌حال بد نیست در هنگام خرید به برخی نکات توجه کنید تا تجربه بهتری از خرید اینترنتی برای شما رقم بخورد. این نکات به شرح زیر هستند.

  • به ساعت حرکت اتوبوس و نام پایانه توجه کنید. متأسفانه برخی از افراد با بی‌توجهی به این نکته ساده، اتوبوس را از دست می‌دهند یا دچار مشکلاتی برای پیداکردن اتوبوس می‌شوند. اسم پایانه و ساعت حرکت به‌طور دقیق بر روی بلیط نوشته شده است. همچنین قبل از خرید اینترنتی هم می‌توانید این مشخصات را در سایت ببینید.
  • در انتخاب شرکت اتوبوسرانی دقت کنید. برخی از شرکت‌های اتوبوسرانی از جدیدترین اتوبوس‌های مسافربری برای حمل‌ونقل مسافران استفاده می‌کنند. اگر نوع اتوبوس برای شما اهمیت زیادی دارد؛ در هنگام خرید اینترنتی بلیط اتوبوس به شرکت مسافربری و نوع اتوبوس هم توجه کنید.
  • برخی از اتوبوس‌ها در شهرهای مختلف برای سوار کردن مسافران جدید توقف دارند. اگر علاقه‌ای به خرید بلیط این نوع اتوبوس‌ها ندارید؛ بهتر است قبل از خرید این مسئله را چک کنید. در هنگام خرید بلیط شما می‌توانید تعداد توقف‌ها و شهرهایی که اتوبوس در آن‌ها توقف می‌کند را ببینید.
  • نقشه صندلی‌ها در سایت‌های اینترنتی قرار داده شده تا مسافران بتوانند به‌راحتی صندلی مناسبی را برای خودشان انتخاب کنند. در این نقشه شما می‌توانید تعداد صندلی‌های رزرو شده و همین‌طور جنسیت مسافران را ببینید و سپس برای انتخاب صندلی خالی تصمیم‌گیری کنید.
  • توجه به قوانین جریمه و استرداد بسیار مهم است. در اکثر موارد شما باید تا 10 درصد بابت کنسلی بلیط تا یک ساعت قبل از حرکت اتوبوس جریمه بدهید. اگر هم کم‌تر از یک ساعت قبل از حرکت اتوبوس بلیطتان را کنسل کنید باید 50 درصد مبلغ بلیط را به‌عنوان جریمه بپردازید. مابقی مبلغ بلیط هم به‌ حساب شما برگردانده خواهد شد.
پایان رپرتاژ آگهی

نظر شما