شناسهٔ خبر: 66611706 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

قدرانی کوبا از حمایت کشورهای اوراسیا در مقابل محاصره آمریکا

رئیس‌جمهور کوبا به دلیل حمایت کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) در بحبوحه محاصره تجاری و اقتصادی این جزیره توسط ایالات متحده، از آن‌ها تشکر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، میگل دیاز کانل، رئیس‌جمهور کوبا به دلیل حمایت کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) در بحبوحه محاصره تجاری و اقتصادی این جزیره توسط ایالات متحده، از آن‌ها تشکر کرد.

وی در نشست شورای عالی اقتصادی اوراسیا گفت: می‌خواهم بار دیگر بر تعهد کوبا به توسعه همکاری‌های سودمند دوجانبه با اوراسیا و کشورهای عضو آن تاکید کنم.

کانل گفت: ما کشور کوچکی هستیم که بیش از ۶۰ سال تحت محاصره اقتصادی، تجاری و مالی (ایالات متحده) بوده‌ایم.

وی در ادامه افزود: در سال‌های اخیر پس از اعمال تحریم‌های جدید به منظور ممانعت از اجرای موفقیت‌آمیز برنامه‌های توسعه و پیچیده‌تر کردن زندگی مردم (کوبا)، این محاصره تشدید شده است.

رئیس جمهور کوبا گفت: قرار گرفتن ناعادلانه کوبا در فهرست غیرقانونی کشورهایی که ادعا می‌شود حامی تروریسم بین‌المللی هستند، تأثیر منفی بر توانایی کشور ما در انجام مبادلات مالی داشته و شرایط بسیار دشواری را ایجاد کرده است که مردم ما شجاعانه با آن مقابله می‌کنند.

وی تصریح کرد: در این شرایط، تفاهم، دوستی و حمایتی که در طول تاریخ از سوی کشورهای اوراسیا نشان داده شده است از اهمیت بالایی برخوردار است و کوبا عمیقاً از این بابت سپاسگزار است.

کانل افزود: از طرف مردم و دولت کوبا، از صدای شما در حمایت از قطعنامه علیه محاصره که سالانه توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اکثریت آرا تصویب می شود، قدردانی می کنم.

برچسب‌ها:

نظر شما