شناسهٔ خبر: 66611349 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

اساسنامه صندوق ذخیره مانع کمک دولت به بازماندگان فرهنگیان شد

در لایحه بودجه ۱۴۰۳ نیز همچون سال‌های گذشته ردیف کمک به صندوق با عبارت «پس از تصویب اساسنامه» مشروط شده است.

صاحب‌خبر -

براساس حکم قانونی تأسیس صندوق ذخیره فرهنگیان دولت موظف است معادل مجموع سهم واریزی اعضا به صندوق ذخیره فرهنگیان کمک کند.

در لایحه بودجه ۱۴۰۳ این مقدار ۱۷ میلیارد تومان دیده شده است، درحالی‌که سال گذشته سهم دولت برای کمک به صندوق ذخیره فرهنگیان ۶۰ میلیارد تومان تصویب شده بود.

فرهنگیان سالانه ۱۸۳۶ میلیارد تومان به حساب صندوق ذخیره واریز می‌کنند

در حال حاضر مجموع واریزی فرهنگیان به حساب صندوق ذخیره ماهانه ۱۵۳ میلیارد تومان و سالانه ۱۸۳۶ میلیارد تومان است که براساس قانون دولت نیز باید معادل همین مقدار را به صندوق پرداخت کند.

در لایحه بودجه ۱۴۰۳ نیز همچون سال‌های گذشته ردیف کمک به صندوق با عبارت «پس از تصویب اساسنامه» همراه است این عبارت از آنجا نشئت می‌گیرد که مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۰، آموزش و پرورش را به بازنگری در اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان و ارائه آن به مجلس مکلف کرد.

از این رو با توجه به آنکه صندوق ذخیره فرهنگیان همچنان به تکلیف خود عمل نکرده است، تصویب ردیف مذکور با عبارت «پس از تصویب اساسنامه» تا زمان اصلاح و بازنگری در اساسنامه صندوق و تصویب آن در مجلس برای دولت هیچگونه تکلیفی جهت پرداخت ایجاد نخواهد کرد و عملاً موجب می‌شود فرهنگیان عضو صندوق از دریافت حق دولت بازبمانند.

از سوی دیگر در سال‌های گذشته دولت به دلیل عدم تصویب اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان در مجلس از پرداخت حق خود اجتناب کرده که تا پایان سال ۱۴۰۲ موجب انباشت مطالبات فرهنگیان از صندوق به میزان ۶۴۵۰ میلیارد تومان شده است.

نظر شما