شناسهٔ خبر: 66610881 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

4 کارخانه تولید پروفیل زد با کیفیت بالا در بازار فولاد

صاحب‌خبر -

4 کارخانه تولید پروفیل زد با کیفیت بالا در بازار فولاد

امروزه با افزایش تعداد تولیدکنندگان پروفیل زد، ممکن است خریداران در انتخاب بهترین کارخانه دچار تردید شوند؛ همچنین به‌ دلیل اهمیتی که پرلین Z در صنایع مختلف، به‌ ویژه صنعت ساختمان ‌سازی دارد، استحکام و کیفیت بالای این محصول بسیار مهم است. در ایران شرکت‌ های معتبر و موفقی در حال تولید پروفیل زد هستند که از جمله آن ها می توان به کارخانه های پروفیل صنعت آسیا، فولاد گستر حداد، آریا صنعت کُرن و سریر صنعت امیر اشاره کرد. با توجه به کیفیت و برند هر کارخانه، قیمت پروفیل زد ( (zدر سایزهای مختلف ، متفاوت خواهد بود.

پروفیل زد و ویژگی های آن

پروفیل زد یک پروفیل فلزی با سطح مقطع Z شکل است که از آن در سازه ‌های فلزی، برخی سازه‌ های چوبی، ساخت خودرو و تولید کشتی استفاده می ‌شود. پرلین Z نام دیگری است که برای این نوع از پروفیل‌ ها به‌کار می‌ رود.

پروفیل z وظیفه محافظت از عرشه سقف در سازه‌ های مختلف را برعهده دارد؛ ‌به‌گونه‌ای ‌که از این پروفیل ‌ها حتی در پروژه‌ های بسیار بزرگ نیز استفاده می‌ شود. راحت بودن اتصال قطعات پرلین زد به دیگر مصالح و ایجاد همپوشانی، ویژگی‌ دیگری است که امکان ساخت سازه‌هایی مستحکم را فراهم می‌کند.

به‌ دلیل مقاومت بالای پرلین Z و توان تحمل فشار بالا، استفاده از آن‌ها نسبت به دیگر مصالح فلزی سنگین 40 درصد به ‌صرفه‌ تر است؛ همچنین وزن کم این قطعات سبب ساخت سازه ‌هایی سبک شده و از این طریق احتمال تخریب ساختمان در زلزله تا حد زیادی کاهش می یابد.

4 کارخانه تولید پروفیل زد با کیفیت بالا در بازار فولاد

انواع پروفیل زد

پروفیل‌های زد باتوجه به فلزات به‌کار رفته در آن‌ها به 3 نوع فولادی، گالوانیزه و آلومینیومی تقسیم می‌شوند؛ همچنین براساس فرم بدنه می‌توان پروفیل‌ z را در 3 دسته ساده، لبه‌دار و پانچ‌دار قرار داد.

معمولا تولیدکنندگان پروفیل زد این محصول را در ضخامت‌های 2، 2.5 و 3 میلی‌متر و طول 6 متر تولید می‌ کنند. می‌توان این پرلین باز را براساس ارتفاع به 4 نوع Z16، Z18، Z20 و Z22 تقسیم کرد.

نحوه تولید پروفیل زد

تولید پروفیل زد با استفاده از ورق سیاه و به ‌روش نورد گرم انجام می‌شود. مراحل این کار به شرح زیر است:

  • ابتدا باتوجه به نوع پروفیل موردنظر، ورق فلزی در کارخانه برش می‌خورد و به ورق هایی با ابعاد مشخص در می‌آید.
  • سپس این ورق‌ ها در دستگاه پرس بریکت و رول فرمینگ قرار داده می‌شوند تا فرم Z شکل به ‌خود بگیرند.
  • در نهایت پروفیل‌ های تولید شده براساس نیاز مشتری پانچ شده و به‌فروش می‌رسند.

کارخانه های برتر تولیدکنندگان پروفیل زد در ایران

‌به ‌دلیل اهمیت و گستردگی کاربرد پرلین Z در ایران، شرکت‌های بسیاری در زمینه تولید این قطعات فعالیت دارند. البته ممکن است برخی از این تولیدکنندگان استانداردهای لازم را درنظر نگیرند و پروفیل‌هایی را به بازار عرضه کنند که کیفیت لازم را ندارند؛ بنابراین، درادامه برخی از برترین تولیدکنندگان پروفیل زد را معرفی می‌کنیم.

شرکت پروفیل صنعت آسیا

شرکت پروفیل صنعت آسیا از سال 1374 باهدف ساخت پروفیل ‌های فولادی و باکیفیت آغاز به‌ کار کرد. در این شرکت انواع پروفیل‌های ساختمانی و صنعتی با استفاده از بهترین مواد اولیه و براساس استانداردهای جهانی تولید می‌شوند.

محصولات شرکت صنعت آسیا شامل انواع ورق‌های فلزی، گاردریل، پروفیل قوطی، سازه‌های خورشیدی، پروفیل C، انواع پروفیل زد، شادولاین، پروفیل درب و پنجره، سینوسی، انواع آبرو و تیرآهن هستند.

پرلین‌های زد تولیدشده در این کارخانه دارای 2 نوع A و B هستند. پروفیل زد A در ارتفاع‌های 16، 18، 20 و 22 سانتی‌ متر و ضخامت 2.2 تا 3.5‌ میلی‌ متر ساخته می‌شود. پروفیل B نیز 6 سانتی‌ متر ارتفاع داشته و ضخامت آن تفاوتی با نوع A ندارد.

  • پشتیبانی واتساپ: 09103616270

شرکت فولاد گستر حداد

در سال 1385 شرکت فولادگستر حداد فعالیت بازرگانی خود را شروع کرده و در سال 1388 پروژه ساخت کارخانه خود را در زمینی با مساحت 200هزار متر مربع کلید زد. در سال 1390 نیز خط تولید این کارخانه تکمیل شده و با هدف تولید 400 هزار تن پروفیل و لوله در سال به‌صورت رسمی فعالیت صنعتی خود را آغاز کرد.

درحال حاضر این شرکت دارای 17 سالن تولید، 20 خط سیم مفتول و 27 خط نواربری بوده و روزانه 1500 تن از تولیدات متنوع خود را به بازار عرضه می‌کند.

قوطی‌های صنعتی، پروفیل‌ زد، خطوط تولید لوله و سیم مفتول، لوله‌های صنعتی 2 الی 24 اینچی و سیم مفتول از محصولات این شرکت محسوب می‌شوند. استفاده از نیروی کار متخصص و مجرب باعث تولید محصولاتی با کیفیت بالا و مستحکم در مجموعه فولادگستر حداد شده است.

  • شماره تماس: 09133118695-09123384495-03136008

شرکت آریا صنعت کُرن

شرکت آریا صنعت کرن در سال 1392 تاسیس شد و با اقدام به تولید انواع ورق ‌های فولادی و پروفیل z پا به عرصه صنعت گذاشت. در این کارخانه محصولاتی مانند کرکره سینوسی و ذوزنقه، تسمه فولادی، پروفیل گالوانیزه و پرلین زد به ‌روش شکل‌دهی سرد ساخته می‌ شوند.

  • شماره موبایل و پشتیبانی واتساپ: 09102293696

شرکت سریر صنعت امیر

شرکت سریر صنعت امیر یکی از تولیدکنندگان پروفیل زد و ورق‌های فلزی در اصفهان است. ابتدا این کارخانه به‌صورت یک واحد برشکاری در سال 1384 وارد صنعت فولاد شد و 5 سال بعد به‌شکل رسمی تولید محصولات خود را آغاز کرد.

این شرکت محصولاتی مانند انواع نوار و تسمه فولادی، پروفیل‌ باز، گاردریل و انواع تسمه‌ های صنعتی را تولید و روانه بازار می‌کند.

کیفیت پروفیل زد تولیدشده در کارخانه سریر صنعت امیر بر اساس استانداردهای EN 10025 و DIN 17100 است؛ همچنین ضخامت این پرلین ‌ها 2.5 تا 3میلی ‌متر و ارتفاعشان نیز 18سانتی ‌متر درنظر گرفته می‌ شود.

  • شماره تماس: 03135721062

تفاوت قیمت خرید پروفیل زد کارخانه نسبت به بازار

خرید پروفیل زد از کارخانه نسبت به خرید از بازار به‌صرفه‌تر است؛ زیرا فروشنده در بازار هزینه‌هایی مانند هزینه حمل‌ونقل، سود، مالیات برارزش افزوده و هزینه نگهداری را به قیمت اولیه اضافه می‌کند.

البته عوامل دیگری مانند افزایش تقاضا و نوسان قیمت مواد اولیه می‌توانند در میزان تفاوت قیمت خرید پروفیل زد از کارخانه موثر باشند.

نحوه خرید پروفیل زد از کارخانه

بسیاری از تولیدکنندگان پروفیل زد تناژ مشخصی را برای خریدار تعین می‌کنند و سفارشات بالاتر از آن تناژ را می‌پذیرند؛ بنابراین، باید قبل از اقدام به ثبت سفارش، از شرایط کارخانه موردنظر مطلع شوید.

در فاکتور ثبت سفارش اطلاعاتی مانند نوع و حجم محصول درخواستی، قیمت پروفیل زد، زمان تحویل و نحوه پرداخت نوشته می‌شود. پس از پرداخت بیعانه محموله شما ثبت شده و در نوبت تولید قرار خواهد گرفت.

برای خرید پروفیل زد می بایست یک سری ویژگی ها و خصوصیات پروفیل زد را در نظر داشت تا به واسطه آن بتوان خرید به صرفه داشت. از جمله ویژگی هایی که بر قیمت پروفیل زد تاثیر دارد، نوع پروفیل است. در حال حاضر پروفیل z در سایزهای مختلفی تولید و به بازار عرضه می گردد که از جمله سایز های پروفیل z عبارتند از 18، 20 و 22 است. این مورد یکی از مهمترین نکته های خرید پرلین زد است.

جمع‌بندی

پرلین زد از محصولات فولادی مهم در کشور است که در انواع و سایزهای مختلف ساخته می‌شود. تولیدکنندگان پروفیل زد محصولات خود را با استاندارد و میزان کیفیت مختلفی وارد بازار می‌کنند؛ بنابراین، آشنایی با خدمات آن‌ها و سابقه‌شان در این حوزه، به افراد در خریدشان کمک بسیاری می‌کند. از جمله کارخانه هایی که برند معروف در کنار کیفیت بالایی دارند، کارخانه های پروفیل صنعت آسیا، آریا صنعت کُرنف فولاد گستر حداد و سریر صنعت امیر هستند که به سبب تولید محصولات در ابعاد و سایزهای مختلف و متناسب با نیاز خریداران، در بازار فولاد شناخته شده هستند. خرید مقاطع فولادی به خصوص پرلین زد، نیازمند اطلاعات کافی در مورد نحوه تشخیص کیفیت، برند، اصالت مقطع است که بدون این اطلاعات ممکن است در زمان خرید با ضرر روبه رو شوید، به همین خاطر توجه به نکات بر شمرده شده در راهنمای خرید پرلین زد، می تواند نقش مهمی در خریدی به صرفه ایجاد کند. حالا این خرید چه از کارخانه باشد و چه از بازار آزاد.

منبع: https://ahanmelal.com/steel-profile-square-tube/z-purlin-price

 

نظر شما