شناسهٔ خبر: 66609853 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

استاندار فارس خبر داد:

هم قسم شدن مسئولان برای اجرای ۶۴ پروژه

ایرنا

استاندار فارس گفت: مدیران اجرایی، قضایی، فرماندهان نیروهای مسلح و منتخبان مردم در خبرگان و مجلس شورای اسلامی برای اجرای ۶۴ کلان پروژه فارس هم قسم شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، محمدهادی ایمانیه گفت: این کلان پروژه‌ها در حال بررسی‌های تخصصی از سوی نمایندگان مردم است و جلسه دوم آن در تهران برگزار می‌شود و پس از تأیید نهایی فهرست آن منتشر می‌شود.


وی اظهار کرد: همه استان از ۶۴ کلان پروژه برنامه‌ریزی‌شده منتفع خواهند شد.


استاندار فارس با اشاره به دیدار خود با رئیس شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا)، ادامه داد: در این دیدار ۱۵ تفاهم‌نامه با شستا منعقد شد که منجر به سرمایه‌گذاری در طرح‌های بزرگ استان می‌شود.


ایمانیه عنوان کرد: در یکی از این تفاهم نامه‌ها قرار است این شرکت ۲۵ درصد باقیمانده اعتبار مورد نیاز برای اجرای آزادراه شیراز به بوشهر را به عهده گیرد.


وی اضافه کرد: علاوه بر این مقرر شده در انتقال گام نخست کارخانه سیمان تا پایان سال و انتقال نهایی تا ۱۴۰۴ همکاری کند.


ایمانیه افزود: با مدیرعامل ایران‌خودرو نیز توافق شد تا تاکسی‌های شیراز به عنوان پایتخت زیست محیطی آسیا برقی شود.


فارس پیشتاز ایجاد تعاونی‌های تولید
استاندار فارس ادامه داد: رئیس‌جمهور با پیشنهاد استان برای ایجاد تعاونی‌های تولید موافقت کرد و فارس پیشتاز ایجاد این تعاونی‌ها شد.


ایمانیه توضیح داد: در این قالب سرمایه‌های خرد کارکنان دستگاه جمع شده و صرف فعال سازی کارخانه‌های راکد می‌شود که در این فرایند کارکنان از منافع آن بهره‌مند می‌شوند و به افزایش درآمد آنها کمک خواهد شد.


وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز خواست تا کمک کنند با استفاده از زمین‌های مازاد آن دستگاه و زمین‌های تحت اختیار کارمندانی که دارای فرم ج سبز و فاقد مسکن هستند خانه‌دار شوند.


تحویل برش‌های دستگاهی سند شیراز سومین حرم اهل‌بیت تا دو ماه آینده
استاندار فارس گفت: ادارات برش دستگاهی خود را برای تحقق سند راهبری شیراز، سومین حرم اهل‌بیت ارائه کنند.


ایمانیه افزود: پرچم شیراز به عنوان سومین حرم اهل‌بیت (ع) با پس زمینه حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) طراحی و رونمایی شود.


وی با تأکید بر حضور مدیران در آیین رونمایی سند راهبردی شیراز سومین حرم اهل‌بیت (ع) در روز ۲۵ اردیبهشت‌ماه در حرم مطهر، ادامه داد: دستگاه‌ها طی دو ماه برنامه‌های دستگاهی خود برای تحقق این سند راهبردی را ارائه کنند.


ایمانیه گفت: شهردار، فراجا و مدیران دستگاه‌ها زمینه زیارت کارکنان را در روز بزرگداشت احمد بن موسی (ع) فراهم کنند.


وی درباره مدیریت منابع آب فارس نیز گفت: در پلمب کردن چاه‌های غیرمجاز اقدامات خوبی شده و به‌ سوی ایجاد شغل‌های غیر کشاورزی حرکت کرده‌ایم.


استاندار فارس با اشاره به آغاز نهضت آبخیزداری در سفر دوم رئیس‌جمهوری در این استان، گفت: قرار است در این قالب ۱۴۰ پروژه انجام شود.
وی اضافه کرد: تزریق آب به چاه‌ها در هنگام بارندگی از دیگر اقدامات استان درباره مدیریت منابع آب است.


ایمانیه با تأکید بر تصفیه و استفاده از پساب‌ها، تأکید کرد: شهرداری شیراز و صدرا باید تا سال آینده برای آبیاری فضای سبز از پساب استفاده کنند.

 

انتهای خبر/

نظر شما