شناسهٔ خبر: 66604328 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

دیار کریمان معطر به شمیم امام هشتم؛

بیست و نهمین جشنواره شعر رضوی به ایستگاه پایانی رسید

آیین اختتامیه بیست‌ و نهمین دوره جشنواره بین‌ المللی شعر فارسی رضوی با حضور استاندار کرمان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، و جمعی از مردم، شاعران و مسئولین با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ آیین اختتامیه بیست‌ و نهمین دوره جشنواره بین‌ المللی شعر فارسی رضوی با حضور استاندار کرمان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، دبیر بیست‌ و یکمین جشنواره‌های بین‌ المللی امام رضا(ع)، مدیر عامل بنیاد بین‌ المللی امام رضا(ع) و جمعی از مردم و شاعران استان و کشور در تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار شد.

فرهاد قائمیان، دبیر بیست‌ و یکمین جشنواره‌ های بین‌ المللی امام رضا(ع)، در این مراسم ضمن قدردانی از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولان استان کرمان، گفت: جشنواره‌ های امام رضا(ع) از دل این محفل آغاز شد و از کسانی که این فضا را ساختند؛ تشکر می‌ کنم.

قائمیان با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر ترویج زبان و ادب فارسی به عنوان زبان گویای تشیع و توجه معظم‌ له به هنر و شعر، اظهار کرد: بنیاد بین‌ المللی امام رضا(ع) برای ترویج هنر شعر تلاش دارد.

محمد جواد شرافت، دبیر تخصصی جشنواره شعر رضوی نیز اظهار داشت: در بیست‌ و نهمین دوره ۲ هزار و ۳۵ اثر به جشنواره ارسال شد، که اشعار منتخب در یک مجموعه به نام «قرار» منتشر شدند.(این مجموعه در آیین اختتامیه رونمایی شد.)

بیست و نهمین جشنواره شعر رضوی به ایستگاه پایانی رسید

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در آیین اختتامیه بیست‌ و نهمین دوره جشنواره بین‌ المللی شعر فارسی رضوی با گرامیداشت یاد شهدا به‌ ویژه خادم‌ الرضا(ع) حاج قاسم سلیمانی، گفت: بسیار خرسندیم و خداوند را شاکریم که امام رئوف عنایت کرد و در دیار کریمان میزبان جشنواره شعر رضوی شدیم.

محسن روحی، اظهار کرد: در دو سال گذشته تلاش کردیم رویکرد جدیدی در جشنواره بین‌المللی شعر رضوی هم در فرم و هم در اجرا ایجاد کنیم و موفق شدیم این رویداد فرهنگی ادبی را به یک جریان فرهنگی ادبی گسترده تبدیل کنیم.

وی از رشد ۱۰۰ درصدی ارسال آثار به بیست‌ و نهمین جشنواره شعر فارسی رضوی نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: برگزاری رویدادهای مرتبط با جشنواره شعر رضوی در استان‌ های دیگر و رویکرد جدید جشنواره مورد پذیرش اهالی شعر و ادب قرار گرفته است.

بیست و نهمین جشنواره شعر رضوی به ایستگاه پایانی رسید

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان؛ تصریح کرد: جشنواره شعر رضوی از قدیمی‌ ترین و پر اصالت‌ ترین جشنواره‌ های فرهنگی ادبی است؛ که در کرمان توفیق میزبانی از آن را یافتیم و به دلیل این میزبانی برخود می‌ بالیم و امیدواریم با این جشنواره فرهنگی، هنری و آیینی توانسته باشیم عرض ارادتی به علی‌ ابن موسی الرضا (ع) داشته باشیم.

روحی با تأکید بر اینکه تلاش داریم جشنواره شعر رضوی را به سمت مردمی شدن و مردمی ماندن سوق دهیم، اظهار داشت: از مؤثران شعر و ادب و مردم استان کرمان و تمام کسانی که در برگزاری این رویداد کمک کردند؛ تا بتوانیم به امام رئوف عرض ارادت کنیم، تشکر می‌ کنم.

بیست و نهمین جشنواره شعر رضوی به ایستگاه پایانی رسید

شایان ذکر است؛ حضور خادمان حرم مطهر رضوی در مراسم و شعرخوانی فائزه امجدیان، جواد اسلامی، آرش پورعلیزاده، مهدی زارعی، محمد زارعی، عباس صادقی‌ زرین، محمدجواد شرافت و حامد حسینخانی از جمله بخش‌ های اختتامیه بیست‌ و نهمین دوره جشنواره بین‌ المللی شعر فارسی رضوی بود.

در این مراسم همچنین از خانواده ذاکر اهل‌ بیت‌(ع) شهید عادل رضایی از شهدای حادثه تروریستی کرمان با اهدای لوح و تندیس بیست‌ و نهمین دوره جشنواره بین‌ المللی شعر فارسی رضوی قدردانی شد.

همچنین از منوچهر کاربخش (راننده‌ای که دو دهه در مسیر کرمان مشهد زائران را جا به‌ جا می‌ کند) و علی هزاری‌ زاده(پاکبانی که بلوار امام رضا(ع) شهر کرمان را تمیز می‌ کند) تجلیل شد.

بیست و نهمین جشنواره شعر رضوی به ایستگاه پایانی رسید

محسن روحی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این مراسم تندیس ارادت به امام رئوف را از سوی بنیاد بین‌ المللی امام رضا(ع) دریافت کرد.

در پایان این مراسم محمد زارعی از دلیجان، عباس صادقی‌ زرین از تهران، آرش پورعلیزاده از رشت، فائزه امجدیان از قم و جواد اسلامی از جواران به‌ عنوان برگزیده و معصومه‌ سادات اسدیان از مشهد، مهدی زارعی از کرج، ملیحه آخوندی از مشهد، سید محمد حسین ابوترابی از قزوین، فهیمه مجیدی از کرمان و علی گرویی از مشهد به‌عنوان شایستگان تقدیر در بیست‌ و نهمین دوره جشنواره بین‌ المللی شعر فارسی رضوی معرفی شدند.

بیست و نهمین جشنواره شعر رضوی به ایستگاه پایانی رسید

نظر شما