شناسهٔ خبر: 66598369 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در کرمان؛

برگزیدگان جشنواره بین‌المللی شعر فارسی رضوی معرفی شدند

بیست‌و‌نهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فارسی رضوی با معرفی پنج شاعر برگزیده و شش شاعر شایسته تقدیر به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، آیین اختتامیه بیست‌و‌نهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فارسی رضوی با حضور مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) و جمعی از مردم و شاعران استان و کشور در تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار شد.

دبیر بیست‌ویکمین جشنواره‌های بین‌المللی امام رضا (ع)، در این مراسم گفت: جشنواره‌های امام رضا (ع) از دل این محفل آغاز شد و از کسانی که این فضا را ساختند تشکر می‌کنم.

فرهاد قائمیان، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر ترویج زبان و ادب فارسی به عنوان زبان گویای تشیع و توجه معظم‌له به هنر و شعر، اظهار کرد: بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) برای ترویج هنر شعر تلاش دارد.

سپس مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه تلاش کردیم رویکرد جدیدی در جشنواره بین‌المللی شعر رضوی هم در فرم و هم در اجرا ایجاد کنیم، گفت: موفق شدیم این رویداد فرهنگی ادبی را به یک جریان فرهنگی ادبی گسترده تبدیل کنیم.

محسن روحی، با گرامیداشت یاد شهدا به‌ویژه خادم‌الرضا (ع) حاج قاسم سلیمانی، گفت: بسیار خرسندیم و خداوند را شاکریم که امام رئوف عنایت کرد و در دیار کریمان میزبان جشنواره شعر رضوی شدیم.

او اظهار کرد: در دو سال گذشته تلاش کردیم رویکرد جدیدی در جشنواره بین‌المللی شعر رضوی هم در فرم و هم در اجرا ایجاد کنیم و موفق شدیم این رویداد فرهنگی ادبی را به یک جریان فرهنگی ادبی گسترده تبدیل کنیم.

وی از رشد ۱۰۰ درصدی ارسال آثار به بیست‌و‌نهمین جشنواره شعر فارسی رضوی نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: برگزاری رویداد‌های مرتبط با جشنواره شعر رضوی در استان‌های دیگر و رویکرد جدید جشنواره مورد پذیرش اهالی شعر و ادب قرار گرفته است.

روحی تصریح کرد: جشنواره شعر رضوی از قدیمی‌ترین و پر اصالت‌ترین جشنواره‌های فرهنگی ادبی است که در کرمان توفیق میزبانی از آن را یافتیم و به دلیل این میزبانی برخود می‌بالیم و امیدواریم با این جشنواره فرهنگی، هنری و آیینی توانسته باشیم عرض ارادتی به علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) داشته باشیم.

او با تأکید بر اینکه تلاش داریم جشنواره شعر رضوی را به سمت مردمی شدن و مردمی ماندن سوق دهیم، گفت: از مؤثران شعر و ادب و مردم استان کرمان و تمام کسانی که در برگزاری این رویداد کمک کردند تا بتوانیم به امام رئوف عرض ارادت کنیم، تشکر می‌کنم.

بنابر گفته محمدجواد شرافت، دبیر تخصصی جشنواره شعر رضوی در بیست‌ونهمین دوره ۲۰۳۵ اثر به جشنواره ارسال شده که اشعار منتخب در یک مجموعه به نام «قرار» منتشر شدند.

در این مراسم همچنین از خانواده ذاکر اهل‌بیت (ع) شهید عادل رضایی از شهدای حادثه تروریستی کرمان با اهدای لوح و تندیس بیست‌و‌نهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فارسی رضوی قدردانی شد. همچنین از منوچهر کاربخش (راننده‌ای که دو دهه در مسیر کرمان مشهد زائران را جابه‌جا می‌کند) و علی هزاری‌زاده (پاکبانی که بلوار امام رضا (ع) شهر کرمان را تمیز می‌کند) تجلیل شد.

محسن روحی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این مراسم تندیس ارادت به امام رئوف را از سوی بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) دریافت کرد.

در پایان این مراسم محمد زارعی از دلیجان، عباس صادقی‌زرین از تهران، آرش پورعلی‌زاده از رشت، فائزه امجدیان از قم و جواد اسلامی از جواران به‌عنوان برگزیده و معصومه‌سادات اسدیان از مشهد، مهدی زارعی از کرج، ملیحه آخوندی از مشهد، سیدمحمدحسین ابوترابی از قزوین، فهیمه مجیدی از کرمان و علی گرویی از مشهد به‌عنوان شایستگان تقدیر در بیست‌و‌نهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فارسی رضوی معرفی شدند.

نظر شما