شناسهٔ خبر: 66604091 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بیش از 170 میلیون متر مکعب ذخیره حجم آب سد مهاباد

حجم ذخیره آب دریاچه سد مهاباد هم اکنون بیش از 170 میلیون متر مکعب است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد؛ مدیر امور منابع آب شهرستان مهاباد در جلسه شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان گفت: هم اکنون حجم مخزن سد این شهرستان به بیش از 173 میلیون مترمکعب رسیده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود 22 میلیون مترمکعب بیشتر است.

خالد رحمانی افزود: باتوجه به حجم مخزن سد مهاباد درحال حاضر خروجی آب با افزایش سه برابری نسبت به سال قبل به بیش از 16 مترمکعب بر ثانیه رسیده است.

رحمانی، با بیان اینکه ورودی آب به مخزن سد نیز درحال حاضر 14.5 مترمکعب بر ثانیه است، اضافه کرد: این میزان پارسال کمتر از  دو مترمعکب بر ثانیه بود.

رحمانی، با اشاره به اینکه امسال  80 میلیون متر مکعب آب به بخش کشاورزی این شهرستان اختصاص داده شده است، افزود: هرسال پس از سپری شدن 45 روز از فصل بهار رهاسازی آب برای کشاورزی آغاز می شود و امسال نیز رهاسازی در چند روز گذشته آغاز شده است و این رهاسازی در سه نوبت انجام خواهد شد.

حس عباسی، فرماندار ویژه شهرستان مهاباد هم در این نشست، برلزوم مدیریت منابع آبی، برخورد با متخلفان حوزه آب و تخصیص حقابه تالابهای شهرستان تأکید کرد و گفت: امسال با توجه به وضعیت مناسب بارندگی ها علاوه بر کمک به احیای دریاچه ارومیه به تعذیه منابع زیر زمینی و همچنین احیای تالابها در جریان رهاسازی کمک شده است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مهاباد هم با اشاره به افزایش تولید محصولات کشاورزی گفت: اگر بارندگی‍ها درخرداد ماه تداوم داشته باشد، پیش بینی بینی می شود 10 تا 15 درصد افزایش عملکرد در اراضی دیم در محصولات زراعی گندم و نخود داشته باشیم.

حقگوی، با بیان اینکه  از سال 93 تاکنون یکهزار و 193 حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان مسدود شده است،افزود: هوشمند سازی کنتورها و ایستگاههای پمپاژهای آب در دستور کار قرار داد.

 

<div id="video-display-embed-code_11101346"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4230983/11101346?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما