شناسهٔ خبر: 66603569 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مرگ یک اسیر صهیونیست دیگر در غزه + فیلم

تهران- ایرنا- سخنگوی گردان‌های القسام امروز (شنبه) از مرگ یکی دیگر از اسرای صهیونیست در نوار غزه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری شهاب، «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس در پیامی تلگرامی اعلام کرد: ارتش رژیم اشغالگر بیش از یک ماه پیش مکان اسارت «نداو بوبلابیل» اسیر ۵۱ ساله اسرائیلی دارای تابعیت انگلیسی را همراه با اسیر «جودی فاینشتاین» بمباران کرد که بر اثر آن، وضعیت این اسیر رو به وخامت گذاشت. او به سبب عدم دریافت مراقبت‌های ویژه پزشکی بخاطر تخریب بیمارستان‌های نوار غزه و از کار افتادن آنها، کشته شد.

گردان‌های القسام ۱۸ اردیبهشت در بیانیه‌ای اعلام کرده بود فاینشتاین اسیر ۷۰ ساله صهیونیست پس از بمباران محل نگهداری او کشته شد.

پیش از این نیز شماری از اسیران صهیونیست نزد مقاومت به خاطر بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به این منطقه یا در جریان عملیات‌های ناکام برای آزادی آن‌ها، جان خود را از دست داده بودند.

مقاومت فلسطین در نوار غزه هفتم اکتبر در عملیاتی غافلگیرانه وارد شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور نوار غزه شده و حدود ۲۵۰ صهیونیست را به اسارت گرفت. تعدادی از این اسرا در اقدامی انسان‌دوستانه آزاد شدند. شمار دیگری از آنها نیز طی عملیات تبادل اسیران میان رژیم صهیونیستی و حماس آزاد شدند. با این وجود تعدادی از آنها به دلیل بی‌توجهی‌های کابینه تندرو رژیم اشغالگر و تداوم حملات وحشیانه به نوار غزه جان خود را از دست دادند.

پیشتر خانواده‌های اسیران صهیونیست اعلام کرده بودند که حمله ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه به معنای اجرای حکم اعدام فرزندان اسیرشان است.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز با انتشار ۲ نقشه از فلسطینی ها خواست تا مناطق بیشتری را در شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه و منطقه بیت لاهیا در شمال نوار غزه تخلیه کنند. این خواسته به دنبال تصمیم شورای جنگ رژیم صهیونیستی مبنی بر گسترش دامنه عملیات در شهر رفح صادر شده است.

به گزارش ایرنا، کابینه جنگ رژیم صهیونیستی ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ (۶ می ۲۰۲۴) نیز به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح را تائید کرد. ارتش این رژیم، از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده‌ است. به این ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمامی مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه فلسطینیان غزه را به روی جهان بسته است.

نظر شما