شناسهٔ خبر: 66602949 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

چرا باید بازی Horizon: Forbidden West را روی پی‌سی تجربه کنیم؟

یک پورت بی‌نظیر

صاحب‌خبر -

به عنوان یکی از مهم‌ترین آی‌پی‌های پلی‌استیشن، هورایزن سابقه مهم و اهمیت بالایی روی پلتفرمی مثل پی‌سی دارد. از موتور گرافیکی Decima که قدرت واقعی خودش را روی پی‌سی به رخ می‌کشد تا این که حالا یکی از بهترین بازی‌های انحصاری PS5 در نسل فعلی، بالاخره برای کامپیوترهای شخصی عرضه شده است. در ادامه با ویجیاتو همراه باشید تا با هم نگاهی به پورت پی‌سی بازی هورایزن فوربیدن وست می‌اندازیم.

هورایزن فوربیدن وست بازی جذاب و فوق‌العاده زیبایی روی پی‌سی است. این موضوع برای کسانی که آخرین نسل کارت گرافیک‌های انویدیا یعنی سری ۴۰۰۰ را دارند بیشتر ملموس است اما برای هر پی‌سی گیمری می‌تواند یک بازی خیره‌‌کننده باشد. از نظر زیبایی، امکانات گرافیکی و روان بودن پورت، این بازی یکی از آن آثاری است که باید به دیدن آن تا سال‌ها در ویدیوهای بنچمارک عادت کنیم.

چرا باید بازی Horizon: Forbidden West را روی پی‌سی تجربه کنیم؟ - ویجیاتو چرا باید بازی Horizon: Forbidden West را روی پی‌سی تجربه کنیم؟ - ویجیاتو

هورایزن فوربیدن وست برای من بازی دوچندان جذابی روی پی‌سی بود. با این که نسخه اول این بازی را روی پی‌سی بازی نکرده بودم و تجربه‌ام فقط به PS4 محدود می‌شد، اما فوربیدن وست یک سر و گردن از لحاظ گرافیکی پیشرفت داشته است. یک دنباله تمام‌عیار که ما را به دیستوپیای غرب آمریکا می‌برد و شمایی از تخیلات سازنده‌هایش را نشان‌مان می‌دهد. تخیلاتی که البته از هر جهتی می‌تواند همچنان واقع‌گرایانه باشد.

بازی در بحث سیستم مبارزات کمابیش همان بازی قبلی است، با این تفاوت که خیلی از قدرت‌های Aloy را از همان ابتدا زودتر در اختیار داریم تا روند بازی کمی سریع‌تر شود. ریتم مبارزات بهتر شده و این مسئله به تعادل بین بخش‌های مخفی‌کاری و اکشن کمک می‌کند. همچنین بازی از بحث پلتفرمینگ واقعا بزرگتر، کامل‌تر و پیچیده‌تر شده. در حدی که حالا شما گجت‌های بیشتری را در اختیار دارید تا با آن بتوانید راه‌تان را به جلو باز کنید.

ریتم بازی چیزی نیست که بتوان از آن تعریف کرد. هر چند که بازی لحظات فوق‌العاده‌ای را برایتان رقم می‌زند، اما در نهایت ریتم بازی بی‌نقص نیست. مثلا کات‌سین‌های بازی آن هیجان لازم را برای کشیدن شما به دل قصه ایجاد نمی‌کنند اما در عین حال بخش‌بندی بازی در گیم‌پلی عالی است اما در ادامه کمی حالت تکراری به خودش می‌گیرد. هورایزن فوربیدن وست یک بازی داستانی جذاب است که نسبت به بازی‌های اکشن نقش‌آفرینی دیگر بازار زمان نسبتا کمتری برای تمام کردن آن لازم خواهید داشت.

چرا باید بازی Horizon: Forbidden West را روی پی‌سی تجربه کنیم؟ - ویجیاتو چرا باید بازی Horizon: Forbidden West را روی پی‌سی تجربه کنیم؟ - ویجیاتو

بازی در بحث لودینگ نسبت به نسخه PS5 زمان بیشتری لازم دارد اما تلاش سازنده‌ها قابل تحسین است. با استفاده از فناوری DLSS3 می‌توانید حتی تا ۹۰ فریم بر ثانیه را روی مانیتور ۱۲۰ هرتزی و بالاتر خود بگیرید که انصافا فوق‌العاده است. این که حتی روی رزولوشن‌های بالاتر مثل 4K هم بازی می‌تواند روی کارت‌های سری ۴۰۰۰ با فریم ریت عالی اجرا شود، نشان‌دهنده پورت عالی استودیوی Nixxes است. بازی هورایزن فوربیدن وست را می‌توانید از طریق استیم و اپیک گیمز استور برای پی‌سی با قیمت ۶۰ دلار خریداری کنید که شامل اکسپنشن بازی هم می‌شود و کامل‌ترین نسخه بازی تا به امروز است.

این بازی بر اساس نسخه پی‌سی که پلی‌استیشن در اختیار ویجیاتو قرار داده است بررسی شده است.

نظر شما