شناسهٔ خبر: 66601308 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

نیمی از تجهیزات پزشکی کشور تولید داخل است

رئیس انجمن متخصصین تجهیزات پزشکی کشور گفت: حدود ۵۰ درصد محصولات تجهیزات پزشکی مصرفی در کشور تولید داخل است و توسط تولیدکننده‌های داخلی عرضه می‌شود.

صاحب‌خبر -

احمد مسلمی  افزود: ایران در خاورمیانه از قوی ترین کشورها در تولید تجهیزات پزشکی از لحاظ میزان تولید و تنوع است و جایگاه اول را دارد.

وی تصریح کرد: تعداد شرکت های تولیدی با ۲ هزار شرکت پنج برابر در پنج سال اخیر شده و محصولات تولیدی چهار برابر افزایش یافته است. تجهیزاتی مانند ایمپلنت ها و دستگاههای پیشرفته و مجهز در کشور تولید می شود.

وی اظهار داشت: انجمن متخصصین تجهیزات پزشکی پنج هزار دفتر در ۱۷ استان کشور دارد و توانمندسازی نیروهای متخصص در حوزه تجهیزات پزشکی در بخش تولید رسالت اصلی ماست‌.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید برای ما مهم است، اظهار داشت: تولید کننده نباید از وزارتخانه هایی مانند صمت، بهداشت و غیره که زمان بر است مجوز بگیرد باید یک متولی داشته باشد، زیرا روند تولید را به تعویق می اندازد.

مسلمی، به بحث مهاجرت اشاره کرد و افزود: در ۲ سال اخیر صدها نفر از نخبگان حوزه تجهیزات پزشکی مهاجرت کردند که این موضوع نگران کننده است و باید وزارت بهداشت چاره ای در این زمینه بیاندیشد.

وی، گردش مالی تجهیزات پزشکی را از چالش های مهم دانست و اظهارداشت: نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی (ایران هلث ) رویداد بزرگی است که با حضور شرکت های داخلی و خارجی به خصوص اینکه ۴۰ درصد آنها تولیدکننده هستند، اواخر اردیبهشت ماه برگزار می شود.

وی اظهارداشت: ۲۴۰ نفر از هیات خارجی و ۵۵ شرکت خارجی از ۱۲ کشور دنیا از جمله آلمان، ایتالیا، سوییس و غیره در این نمایشگاه حضور دارند.

نظر شما