شناسهٔ خبر: 66600731 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بهره برداری از راه آهن چابهار به زاهدان تا پایان سال

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: تا پایان سال در راستای تکمیل خدمات ترانزیتی و کریدورهای شمال و جنوب، راه آهن زاهدان _ چابهار به طول ۷۰۰ کیلومتر به بهره برداری می رسد.

صاحب‌خبر -

سردار عابد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه  قرار سازندگی خاتم الانبیا  براساس اصل ۱۴۷ قانون اساسی تأسیس شد، گفت:  روند ساخت راه آهن چابهار به زاهدان به طول ۷۰۰ کیلومتر در مراحل پایانی ساخت قرار دارد و پیشرفت بسیار خوبی داشته است و امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد.

وی اظهار کرد: اثر گذاری این پروژه در بحث ترانزیت و حمل بار و مسافر بسیار بالا است و  با تکمیل این پروژه ریلی امکان حمل بار تا ۷و نیم میلیون تن و جابه جایی تا ۱۰۰هزار مسافر فراهم می شود.

عابد اظهار کرد: این پروژه در حال حاضر در سه شیفت در حال انجام است و زمینه برای حمل و ترانزیت با کشورهای از جمله چین و هند فراهم خواهد شد.

او بیان کرد: زمینه برای صدور خدمات فتی و مهندسی اقدام بسیار موثری را انجام داده ایم.

وی با اشاره به حضور موثر قرارگاه در پروژه‌های نفت و گاز گفت: قرارگاه سازندگی در پروژه‌های نفت و گاز از جمله پالایشگاه ستاره خلیج فارس، میدان پارس جنوبی حضور موثری داشته است.

وی افزود: میدان پارس جنوبی یکی از میدان های گازی بزرگ منطقه بوده است و به دلایل آنکه تحریم نبودیم اقدامات گسترده ای را در فازهای پارس جنوبی ۱۵ و۱۶ انجام دادیم و تکمیل این پروژه ها پایه ای شد برای فازهای تکمیل فازهای ۱۳، ۲۲ و ۲۴ شد.

  وی افزود: با تکمیل این پروژه ۱۷۰ میلیون متر مکعب گاز به شبکه کشور تزریق می‌شود‌.

او گفت: قرارگاه در حوزه‌های ساخت سد و تکمیل پروژه‌های آزاد راهی و راهی هم حضور موثری دارد‌.

نظر شما