شناسهٔ خبر: 66599697 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

وزیر کشور:

توطئه‌های فیزیکی و سایبری دشمنان برای انتخابات نقش بر آب شد/ میزان مشارکت شش تا هفت درصد بیشتر از مرحله دوم دوره قبل بوده است

وزیر کشور با بیان اینکه امانت انتخابات با صداقت و سلامت کامل به اتمام رسید گفت: دشمنان در حوزه‌های فیزیکی و سایبری توطئه‌های زیادی اندیشیده بودند که همه آن‌ها نقش بر آب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، احمد وحیدی ظهر امروز، شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در نشست خبری با اصحاب رسانه که پس از برگزاری مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد، بیان کرد: با اعلام نتایج دور دوم کار نیمه تمام انتخابات مجلس به اتمام رسید و ۲۹۰ نفراز منتخبان راهی خانه ملت خواهند شد.

وی افزود: دشمنان در حوزه‌های فیزیکی و سایبری توطئه‌های زیادی اندیشیده بودند که همه آن‌ها نقش برآب شد و انتخابات با سلامت و امنیت کامل برگزار شد.

وزیر کشور با تشکر از حضور مردم در انتخابات که برگ زرینی بر دفتر انقلاب افزودند، گفت: از رهبر انقلاب که با بیانات‌شان روشنگری کرده تشکر می‌کنم، همچنین از صداوسیما، شورای نگهبان، فراجا، استانداری و فرمانداری‌ها و احزاب و گروه‌های سیاسی و فعالان سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و دست اندرکاران ستاد انتخابات نیز تشکر می‌کنیم.

وحیدی با اشاره به اینکه امانت انتخابات با صداقت و سلامت کامل به اتمام رسید، تصریح کرد: این دوره از انتخابات دستاوردهای ارزشمندی از جمله برگزاری الکترونیکی داشت که در ۸ حوزه این اقدام انجام و فرایند اخذ رای و شمارش با سرعت بیشتری انجام شد.

وی گفت: اعتبارنامه های وزارت کشور صادر شده و تا قبل از ۷ خرداد به‌دست منتخبان می رسد. در گمانه زنی‌ها آمارهای پایین تری برای تعداد آرا گفته می‌شد اما دیدیم همه منتخابان از آمار نسبتا خوب و قابل قبولی برخوردار بودند.

وزیر کشور گفت: مشارکت در انتخابات مرحله دوم به طور طبیعی کمتر از مرحله اول است اما این میزان، ۶ تا ۷ درصد بیشتر از میزان مشارکت دوره مشابه قبل بوده است.

نظر شما