شناسهٔ خبر: 66589308 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

با اعلام نتایج رسمی/

سید حسن هاشمی منتخب مردم بیرجند، درمیان و خوسف شد

"سید حسن هاشمی" با کسب بیشترین آرا در دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، منتخب مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، ستاد انتخابات کشور بامداد شنبه آخرین نتایج مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد که بر اساس این نتایج در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف از مجموع آرای صحیح ۹۵ هزار و ۹۰۶ رای، سید حسن هاشمی با ۶۷ هزار و ۱۶۹ رای به مجلس راه یافت.

استان خراسان جنوبی دارای ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه اصلی است که هر کدام از این چهار حوزه انتخابیه یک کرسی نمایندگی دارد و با مشخص شدن منتخبان سه حوزه در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲، حوزه انتخابیه "بیرجند، درمیان و خوسف" به دلیل اینکه هیچ یک از نامزدها نتوانستند حد نصاب آرا را کسب کنند به دور دوم کشیده شد.

سید حسن هاشمی و علی مولوی حقیقی ۲ نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم بودند و مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف روز جمعه ۲۱ اردیبهشت بار دیگر برای تعیین تکلیف یک کرسی نمایندگی این حوزه انتخابیه پای صندوق‌های رای حاضر شدند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان نامزدهای حاضر در عرصه رقابت، ۲۴۵ نفر به خانه ملت راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقیمانده در دور دوم انتخابات مشخص می‌شود.

فرایند اخذ رای مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح روز جمعه ۲۱ اردیبهشت در ۲۲ حوزه انتخابیه ۱۵ استان کشور از جمله حوزه انتخابیه "بیرجند، درمیان و خوسف" آغاز و تا ساعت ۲۲ تمدید شد.

۲۸۷ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف شامل ۱۶۷ شعبه ثابت و ۱۲۰ شعبه سیار برپا شد همچنین از مجموع شعب دایر شده ۱۸۸ شعبه در شهرستان بیرجند، ۵۶ شعبه در شهرستان درمیان و ۴۳ شعبه در شهرستان خوسف فعال بود.

نظر شما