شناسهٔ خبر: 66599214 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اجرای مانور طرح نگهداشت شهر در میدان بهارستان منطقه12

صاحب‌خبر -
اجرای مانور طرح نگهداشت شهر در میدان بهارستان منطقه12
خبرگزاری آریا - مانور بزرگ طرح نگهداشت شهر با 200 پاکبان و98 عدد ماشین آلات خدمات شهری در میدان بهارستان منطقه 12 اجرا شد.

‌به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه12، زنگ نگهداشت شهر در نواحی شش‌گانه قلب پایتخت با حضور میدانی وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه١٢، رضا محمدی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، حسین شهابی معاون مدیریت پسماند شهرداری تهران، فرزاد هنرور معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه١٢، شهرداران نواحی شش گانه و جمعی از روسای ادارات در معابر منتخب طرح الگوی خدمت منطقه به صدا درآمد.
‌در طرح نگهداشت شهرکه از ساعت 5 بامداد تا ٩ صبح به مدت زمان ٤ ساعت به شکل ویژه ابتدا با استقرار نیروهای انسانی شامل ٢٠٠ نفر کارگر خدمات شهری، فضای سبز، معبربان و با بسیج امکانات و تجهیزات ازجمله تعداد ٩٨ دستگاه خودرو با کارکردها و قابلیت‌های ویژه درمیدان بهارستان تهران آغاز شد، خادمان شهر برای انجام ماموریت‌های محوله به سمت نواحی شش‌گانه عزیمت و با اولویت معابر محورهای پنج‌گانه طرح الگوی خدمت منطقه١٢ دست‌به‌کار شدند.
وحیدرضا انارکی محمدی، از همان ابتدا نه به‌عنوان مقام مسئول بلکه مثل یکی از خادمان شهر درکنار عوامل اجرایی وکارگران درطرح نگهداشت شهر حضور داشت تا از یکسو باعث قوت قلب و دلگرمی همکارانش باشد و از سوی دیگر یادآور این نکته که شهر روی دستان کارگران زحمتکش شهر می‌چرخد.
شهردار منطقه١٢ تهران، هدف اصلی از اجرای ️طرح نگهداشت شهر که امروز به شکل هماهنگ و منظم درنواحی شش‌گانه به اجرا درآمد را در یک جمله خلاصه کرد و افزود: "شهروندان باید هر روز تغییر و تحول در شهر و محل زندگی خود را به خوبی احساس کنند. " مقوله نگهداشت شهر در دوره کنونی خدمتگزاری، از اولویت‌های کاری هر ناحیه است که به طور مستمر با اولویت معابر محورهای پنج‌گانه طرح الگوی خدمت با بسیج امکانات و نیروهای انسانی به اجرا درمی‌آید و خدمات گسترده و متنوعی را شامل می‌شود؛ اقداماتی که در طراوت، سرزندگی و نشاط شهر و شهروندانش تاثیرگذار است.
فرزاد هنرور، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه١٢ نیز جزئیات بیشتری از طرح نگهداشت شهر دراختیارمان گذاشت و گفت: از اقداماتی که امروز در طرح نگهداشت آخر هفته با حضور میدانی مسئولان ارشد شهرداری تهران درسطح نواحی شش‌گانه به اجرا درآمد می‌توان به از لایروبی و لجن کشی انهار و کانال‌های آب‌های سطحی و مسیل‌ها، پاکسازی سیمای شهر، امحای برچسب‌های تبلیغاتی دیوار و جداره‌های شهر تا جارو، رفت و روب و شست و شوی معابر، حذف زوائد فیزیکی، رنگ آمیزی جداول، مخازن مکانیزه و زیر مخزنی‌ها، کندوکوب باغچه‌ها، هرس درختان وکاشت انواع گل‌های فصلی درمیادین، رفیوژ معابر و لچکی‌ها و پاکسازی و رنگ‌آمیزی المان‌های شهری، ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس اشاره کرد.
گفتنی است؛ در جریان این طرح مسئولان ارشد شهرداری تهران و شهرداری منطقه١٢ پس از حضور در میدان بهارستان و بازدید از امکانات، وضعیت نیروهای انسانی، تجهیزات و ادوات مختلف خدمات شهری مسیر چند کیلومتری طرح نگهداشت شهر ازجمله میدان بهارستان تا خیابان مصطفی خمینی و... را پای پیاده مورد ارزیابی و بررسی قرار دادند.
انتهای پیام/

نظر شما